آغاز نصب اولین بازی پارک ماجراجویی منطقه گردشگری نورالشهدا اراک

شهردار اراک گفت: نصب اولین بازی از پارک ماجراجویی منطقه گردشگری نورالشهدا(دره گردو) این شهر آغاز شد.

علیرضا محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از مرکزی اظهار کرد: اولین سکوی دستگاه تی رول ثقلی (زیپ لاین) شهر اراک که از طولانی‌ترین زیپ لاین‌های کشور است روز جمعه پنجم مرداد برای نصب در منطقه گردشگری نور الشهدا (دره گردو) تخلیه شد.

وی افزود: در بازی زیپ لاین ثقلی، کاربران با استفاده از لباس مخصوص و تجهیز مناسب، از سیم بکسل آویزان و به کمک شیب طبیعی از ایستگاه مبدا به سمت ایستگاه مقصد سُر خورده، و در آنجا پیاده می‌شوند.

شهردار اراک ادامه داد: ظرفیت استفاده از این بازی ۲۰ نفر در ساعت و مختص گروه سنی ۱۲ تا ۵۵ سال است.

محمودی اضافه کرد: ارتفاع بازی زیپ لاین ۱۲ متر، عرض پنج متر و طول آن ۴۴۰ متر است.

وی گفت: در مجموع شش وسیله، برای راه اندازی یکی از بزرگترین پارک‌های ماجراجویی کشور، توسط شهرداری اراک در منطقه گردشگری نور الشهدا (دره گردو) نصب خواهد شد.

شهردار اراک از ۳۰ تا ۵۰ درصد تخفیف در پرداخت‌های نقدی عوارض در این شهر خبر داد و افزود: این اتفاق یک فرصت استثنایی در راستای رشد تولید در حوزه ساخت و ساز در این شهر است.

محمودی ادامه داد: در راستای افزایش رونق ساخت و ساز و کاهش هزینه‌های تولید مسکن و همچنین مساعدت با شهروندان، شهرداری اراک با مصوبه شورای اسلامی شهر نسبت به اعمال ۳۰ تا ۵۰ درصد تخفیف در پرداخت‌های نقدی عوارض تا پایان شهریور امسال اقدام کرده است.

وی اظهار کرد: شهروندان اراکی می‌توانند از طرح تخفیف پرداخت‌های نقدی عوارض که تا پایان شهریور ماه سال جاری مهلت دارد، استفاده کنند.

شهردار اراک با اشاره به جزئیات طرح تخفیف افزود: تا پایان شهریور ماه، در زمان صدور پروانه ساخت مسکونی و تراکم پایه (دو طبقه و پیلوت)، تخفیف پرداخت نقدی عوارض صدور پروانه ساخت از ۲۰ درصد به ۵۰ درصد افزایش یافته است.

محمودی اضافه کرد: همچنین تا پایان شهریور ماه، در زمان صدور پروانه ساخت مسکونی در تراکم مجاز (به غیر از مصوبات کمیسیون ماده ۵)، تخفیف پرداخت نقدی عوارض صدور پروانه ساخت از ۲۰ درصد به ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: تخفیف پرداخت نقدی عوارض ناشی از اجرای طرح‌های عمران شهری (تعریض و توسعه معابر شهری) تا پایان سال، از ۲۰ درصد به ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.

نصب اولین بازی از پارک ماجراجویی منطقه گردشگری نورالشهدا آغاز شد

کد خبر 775584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.