فعالیت سامانه بارشی در ۱۳ استان تشدید می‌شود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۱۳ استان خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با بارش‌های شدید اظهار کرد: از امروز تا دوشنبه، هشتم مرداد، با تشدید فعالیت سامانه بارشی شاهد رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید و در نقاط مستعد بارش تگرگ خواهیم بود.

وی افزود: امروز گیلان، شرق اردبیل و فردا گیلان، مازندران، اردبیل، نیمه شمالی و نیمه شرقی آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، ارتفاعات شمال شرق تهران، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و زنجان، تحت تأثیر شرایط جوی مذکور قرار خواهد گرفت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: این شرایط جوی روز دوشنبه برای گیلان، مازندران، اردبیل، گلستان، نیمه غربی خراسان شمالی، ارتفاعات در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان مورد انتظار است.

ضیائیان ادامه داد: در این مدت، آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، در جاده‌ای کوهستانی و گردنه‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی دور از انتظار نیست.

وی خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از رخداد آسیب، پرهیز از اتراق و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت طبیعت‌گردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، پرهیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، تسریع در جابه‌جایی محصولات کشاورزی برداشت شده، آمادگی راهداری و سایر دستگاه‌های اجرایی خدمت‌رسان و امدادی باید مد نظر قرار گیرد.

کد خبر 775523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.