صدور هشدار زرد هواشناسی در خراسان رضوی

اداره هواشناسی استان خراسان رضوی، امروز با صدور اطلاعیه‌ای، هشدار هواشناسی زرد را برای استان اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، اداره هواشناسی استان، امروز _شنبه ششم مرداد_ با صدور اطلاعیه‌ای، هشدار هواشناسی زرد را برای استان اعلام کرد.

در این متن هشدار آمده است: بر اساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی با توجه به افزایش گرادیان فشار هوا پیش‌بینی می‌شود؛ از فردا، یکشنبه هفتم مرداد و به‌ویژه در روز دوشنبه، هشتم مرداد وزش باد در سطح استان شدید که در نواحی بادخیز همراه با طوفان گردوخاک خواهد بود.

جهت جریانات علاوه بر خیزش ذرات گردو غبار باعث انتقال آن به اکثر نواحی و کاهش کیفیت هوا به‌ویژه در کلان‌شهر مشهد مقدس خواهد شد.

انتظار می‌رود از روز سه‌شنبه تا پایان هفته جاری همچنان وزش باد در نیمه جنوبی و نیمه شرقی استان گاهی شدید همراه با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا و میدان دید باشد.

در این اطلاعیه‌های توصیه‌هایی هم برای شهروندان از جمله تمهیدات لازم در راستای جلوگیری از خسارات ناشی از شدت وزش باد و اطمینان از استحکام سازه‌های موقت تابلوها و بنرهای تبلیغاتی همچنین خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی به‌ویژه نواحی بادخیز استان و خودداری از فعالیت‌های طولانی مدت در فضای باز بویژه ساعات ظهر و عصر ذکر شده است.

کد خبر 775507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.