گرمای شدید؛ خطری واقعی برای صنعت گردشگری انبوه اسپانیا

اسپانیا یکی از کشورهای آسیب‌پذیر اتحادیه اروپا در برابر تغییرات آب‌وهوایی است و بخش گردشگری آن به‌شدت تحت‌تأثیر امواج گرمایی قرار دارد، این امر برای کشوری که به‌شدت به حضور گردشگران وابسته است، بحرانی اساسی به‌شمار می‌رود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، دمای بالای ناشی از بحران آب‌وهوا برای افرادی که به آن عادت ندارند، خطرناک است. در این میان گردشگری یکی از بخش‌هایی متعددی محسوب می‌شود که در معرض خطر تغییرات آب‌وهوایی قرار دارد و در کنار این واقعیت که موجب ایجاد تنش در مناطق خاصی می‌شود، باید خود را با واقعیت اقلیمی که در راه است وفق دهد. در اصل بخش گردشگری باید مطابق با تغییرات آب‌وهوایی تطابق پیدا کند و تأثیرپذیری آن از این تغییرات کاهش داشته باشد.

در اسپانیا وضعیت اضطراری آب‌وهوایی یک خطر واقعی برای مدل سنتی گردشگری انبوه کشور محسوب می‌شود، زیرا افزایش دما و موج‌های گرمای مکرر، محبوب‌ترین مقاصد ساحلی این کشور را تحت‌تأثیر قرار داده و احتمال حذف صنعت گردشگری را در بخش‌هایی از کشور بالا برده است. پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۸۰، صنعت گردشگری در شمال اروپا ۲۰ درصد نسبت به سطح سال ۲۰۰۴ کاهش پیدا کند، زیرا افزایش دما مردم را وادار می‌کند تعطیلات خود را در خانه بگذرانند.

گرمای شدید؛ خطری واقعی برای صنعت گردشگری انبوه اسپانیا

مناطق توریستی بزرگ اسپانیا که بیشترین وابستگی را به حضور گردشگران دارند، مکان‌هایی هستند که به‌شدت از گرمای شدید هوا تأثیر گرفته‌اند و این خطر قطعی وجود دارد که این مناطق به دلیل موج گرمای شدیدتر و طولانی‌تر همراه با شب‌های بسیار گرم‌تر، غیر قابل سکونت شوند. چنین شرایطی موجب دلسردی گردشگران می‌شود یا هزینه‌های تهویه مطبوع هتل‌ها را افزایش می‌دهد، زیرا این واحدها باید برای مدت طولانی‌تری روشن باشند.

اسپانیا یکی از کشورهای آسیب‌پذیر اتحادیه اروپا در برابر تغییرات آب‌وهوایی است و در کوتاه‌مدت تغییر نخواهد کرد. به‌طور تقریبی سالانه سه هزار مرگ‌ومیر در اسپانیا به گرما نسبت داده می‌شود و گرما موجب افزایش ۱۰ درصدی در پذیرش اورژانس بیمارستان‌ها می‌شود. دمای بالاتر همچنین منجر به افزایش بیماری‌های قابل انتقال از طریق ناقلین می‌شود.

گرمای شدید؛ خطری واقعی برای صنعت گردشگری انبوه اسپانیا

بهترین روش برای مقابله با این اثر، آموزش گردشگران آسیب‌پذیر در مورد مقابله با گرما به‌شمار می‌رود، به‌ویژه که در پایان روز گردشگران با خطر بیشتری روبه‌رو هستند، زیرا بدیهی است که آن‌ها با دمای محلی سازگار نیستند و این امر یک عامل بسیار مهم در تأثیرپذیری از گرما محسوب می‌شود.

آن‌ها عادت ندارند از خود در برابر گرما محافظت کنند و همه تمایل دارند در طول تعطیلات استراحت کنند، زمانی که صحبت از دور ماندن از آفتاب در گرم‌ترین زمان‌های روز می‌شود نیز مسائل را کمتر جدی می‌گیرند. بنابراین باید به آن‌ها مشاوره داده شود تا بتوانند از خود محافظت کنند. گردشگران باید به خاطر داشته باشند که آسیب‌پذیرتر از جمعیت محلی هستند، بنابراین باید بیشتر به توصیه‌ها در مورد هیدراته ماندن و دوری از آفتاب پای‌بند باشند.

گرمای شدید؛ خطری واقعی برای صنعت گردشگری انبوه اسپانیا

کد خبر 775484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.