خرید تضمینی گندم در کردستان از ۶۸۳ هزار تُن فراتر رفت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تاکنون ۶۸۳ هزار و ۴۶۲ تُن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان کردستان خریداری شده است.

پیمان اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان، اظهار کرد: برداشت و خرید تضمینی گندم در استان از چهارم تیرماه سال جاری در استان آغاز شده که تاکنون ۶۸۳ هزار و ۴۶۲ تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع گندم خریداری شده تاکنون ۶۳۹ هزار و ۵۶۳ تُن آن در سامانه ثبت شده است، افزود: خرید روزانه گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان نیز به ۳۵ هزار و ۹۴۹ تُن رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خاطرنشان کرد: تاکنون بیشترین میزان خرید تضمینی گندم در استان مربوط به شهرستان‌های بیجار با ۱۶۷ هزار و ۶۷۳ تن، قروه با ۱۳۱ هزار و ۸۰۹ تن و سقز با ۱۲۷ هزار و ۷۶۲ تن بوده است.

اسکندری گفت: نرخ پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در سال زراعی جاری ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان بوده که این میزان نسبت به سال زراعی گذشته ۱۷ درصد رشد یافته است.

وی تصریح کرد: خرید تجمیعی کلزا نیز ۸۹۴ هزار و ۵۰۹ تُن، جو ۲۴۳ هزار و ۹۰۸ تُن و کاملینا ۲۶۰۷ تُن بوده است.

به گزارش ایمنا، میزان سطح زیرکشت گندم در استان کردستان در سال زارعی جاری ۶۲۶ هزار هکتار بوده که از این میزان ۵۸۸ هزار هکتار آن دیم و ۴۱ هزار هکتار آن آبی است.

کد خبر 775478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.