ارسال تجهیزات موکب‌های اربعین از ۳ مرز زمینی آغاز شد

در حالی که از اول صفر خدمات‌دهی به زائران اربعین آغاز می‌شود، از امروز موکب‌های اربعین می‌توانند وسایل مورد نیاز خود را از مرزهای مهران، خسروی و شلمچه به عراق ارسال کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، موکب‌داران ایرانی از امروز _ششم مرداد _ می‌توانند تجهیزات و وسایل مورد نیاز خود را برای اربعین ارسال کنند، این در حالی است که ستاد اربعین از آغاز فعالیت موکب‌ها از اول ماه صفر خبر داده است؛ دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین می‌گوید که تجهیزات موکب‌ها از «مرزهای مهران، شلمچه و خسروی تا ۵ روز قبل از اربعین» ارسال می‌شود.

پس از کرونا با برقراری اربعین برای ایرانیان، از ۲۰ محرم مرزهای زمینی برای ارسال وسایل موکب‌های ایرانی به عراق باز شد، اما در برخی روزها طرف عراقی مرز را بست و برخی از موکب‌داران از «فساد خوراکی‌ها همچون مرغ وگوشت» گلایه کردند.

امسال قرار است ارسال تجهیزات موکب‌ها بدون مشکل انجام شود؛ به طوری که موکب‌های ۹ استان تهران، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، قم، ایلام، لرستان و گلستان باید خودروها و ملزومات خود را از مرز مهران، موکب‌های ۱۰ استان فارس، یزد، اصفهان، کرمان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان و خوزستان از مرز شلمچه و موکب‌های ۱۲ استان دیگر یعنی اردبیل، آذربایجان غربی، البرز، مازندران، زنجان، مرکزی، گیلان، قزوین، همدان، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی از مرز خسروی ارسال کنند. البته از «نیمه صفر فقط مرز سومار» برای ارسال تجهیزات باز است.

کد خبر 775477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.