سهم آموزش‌وپرورش از محل عوارض شهرداری‌ها پرداخت می‌شود

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: شهرداری‌ها موظف شدند، سه درصد از سهم عوارض را از طریق شماره حساب تمرکز درآمدی نزد خزانه‌داری کل کشور که ادارات آموزش و پرورش اعلام می‌کنند از مودیان دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وزارت آموزش و پرورش، احمد محمودزاده اظهار کرد: هیئت وزیران در خرداد سال جاری با استناد به اصل ۱۳۸ قانون اساسی و پس از بررسی و کارشناسی با پیشنهادات وزارت آموزش و پرورش در خصوص تغییر و اصلاح قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش و اجرایی شدن آئین نامه ماده ۱۳ موافقت کردند.

وی افزود: بر اساس این مصوبه شهرداری‌ها موظف شدند ۳ درصد از سهم عوارض که شامل صدور پروانه ساختمانی، تراکم، عوارض بر بالکن و مستحدثات واقع در محوطه املاک، تفکیک زمین‌ها و نوسازی را از طریق شماره حساب تمرکز درآمدی نزد خزانه داری کل کشور که ادارات آموزش و پرورش اعلام می‌کنند از مودیان دریافت کنند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی تاکید کرد: برای دریافت عوارض سهم آموزش و پرورش، ادارت متبوع موظف هستند با هماهنگی شهرداری‌ها نسبت به نصب پایانه‌های فروش (پوز) در محلی که شهرداری‌ها تعیین می‌کنند، اقدام کنند.

محمودزاده با اشاره به بعضی ممنوعیت‌ها در این آئین نامه ادامه داد: واریز عوارض سهم آموزش و پرورش به حساب‌های شهرداری‌ها ممنوع است.

وی افزود: با توجه به مصوبه هیئت وزیران وزارت کشور نیز مکلف است در صورت وجود و استقرار ساز و کار لازم در راستای تبصره‌های مربوط به قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نسبت به ایجاد دسترسی وزارت آموزش و پرورش به سامانه الکترونیکی و دریافت گزارش‌های مالی و تفریغ بودجه عوارض اقدام کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: در جریان بازنگری آئین نامه مذکور، سهم عوارض آموزش و پرورش از عوارض شهرداری شامل اصلاح پروانه ساختمانی برای بناهای جدید و حتی ساخت و سازهای غیرمجاز هم خواهد شد.

وی تاکید کرد: با توجه به مصوبات هیئت وزیران در خصوص موارد مذکور، عوائد حاصل صرف فضاهای آموزشی و پرورشی همان شهرستان یا منطقه خواهد شد.

کد خبر 775447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.