داوود بحیرایی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اتوبوس همچون هر وسیله نقلیه دیگری پس از گذشت مدت زمانی حدود پنج سال از کارکرد، دچار استهلاک میشود و دیگر نمیتواند همچون روزهای نخست کارایی داشته باشد.
وی افزود: این فرسودگی در اتوبوس با موارد بسیاری از جمله کاهش کیفیت رنگ، ایجاد پوسیدگی در بدنه و بخشهای مختلف اتوبوس، خرابی موتور و دودزایی اتفاق میافتد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان تاکید کرد: بازسازی اتوبوس در واقع فرایندی است که در آن تمام بخشهای اتوبوس نوسازی و قطعات فرسوده تعویض میشود، همچنین در این فرایند پوسیدگیها برطرف و اتوبوس بهطور کامل مجدد رنگآمیزی میشود
بحیرایی گفت: عملیات بازسازی کامل هشت دستگاه اتوبوس بنز ۴۵۷ شرکت ایران خودرو دیزل با عمر بالا از ابتدای سال جاری در طول چهار ماه انجام شده است.
وی ادامه داد: عملیات بازسازی این اتوبوسها شامل اقداماتی از جمله تعویض تمام پروفیلهای پوسیده کف و دیوارهها، تعویض تمام ورقهای بدنه و کف اتوبوس، نوسازی کلیه صندلیها و تزئینات داخلی اتوبوس، تعمیر اساسی موتور، گیربکس، سیستم تعلیق، هوای فشرده و سیستم برق اتوبوس و سایر تجهیزات همراه با رنگآمیزی کامل بدنه، سقف و پایش عایق رطوبتی در زیر اتوبوس میشود.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان خاطرنشان کرد: با این اقدامات اتوبوس برای یک دوره سرویسدهی مجدد پنج ساله آماده میشود، همچنین بازسازی هر دستگاه اتوبوس بالغبر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه داشته است.
بحیرایی خاطر نشان کرد: امیدوارم اینگونه اقدامات در دستور کار شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری این کلانشهر قرار گیرد.
نظر شما