احیای یک نوستالژی درپاریس با المپیک ۲۰۲۴

پاریس از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ برای استفاده مجدد از کیوسک‌های نوستالژی خود استفاده می‌کند و هدف آن حفظ ویژگی‌های سنتی در منظر شهری و در عین حال یافتن کاربرد جدیدی همچون فروش سوغاتی و محصولات داخل برای آنهاست.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، کیوسک‌های روزنامه پاریس از اواسط قرن نوزدهم، زمانی که بارون هاوسمان بازسازی شهری معروف خود را در پایتخت فرانسه انجام داد، تاکنون یکی از مکان‌های نمادین در خیابان‌های پاریس به شمار می‌رفته است. آن‌ها همیشه در شکل‌های مختلف و در مکان‌های مشخصی قرار داشتند تا تقاضا برای روزنامه، مجله یا کارت پستال شهروندان را برآورده کنند. با این حال، فروش این محصولات سنتی سال‌هاست که به طور پیوسته در حال کاهش بوده است.

احیای یک نوستالژی را درپاریس با المپیک ۲۰۲۴

شهر پاریس در حال حاضر تصمیم گرفته است با استفاده از فرصت بازی‌های المپیک، تولدی دوباره را برای کیوسک‌ها رقم بزند و این کار را با تنوع بخشیدن به کاربری آن‌ها انجام می‌دهد، برای انجام این طرح، دکه‌های روزنامه‌فروشی به تدریج از مکان فروش مجلات به مراکزی تبدیل می‌شوند که خدمات متنوعی همچون اطلاعات گردشگری، خدمات پستی و فروش محصولات تولید داخل را ارائه می‌دهند.

کیوسک‌های گردشگری

پاریس از حیث میزان بازدید به‌عنوان یک نیروگاه در صنعت گردشگری جهانی شناخته می‌شود که سالانه ده‌ها میلیون نفر از سراسر دنیا از آن بازدید می‌کنند، اما مسئله اینجاست که گردشگران هنگام نیاز به مشاوره یا اطلاعات، به ندرت میز کمکی در نقاط مختلف این شهر را پیدا می‌کنند.

به همین منظور ۳۰ نفر از کیوسک‌گردانان با مشارکت دفتر گردشگری، آموزش‌هایی را برای راهنمایی بازدیدکنندگان در طول بازی‌های المپیک گذرانده‌اند که اگر این اقدام بازخورد مثبتی از گردشگران دریافت کند، کیوسک‌ها می‌توانند به مکان‌های دائمی برای اطلاعات گردشگری تبدیل شوند.

احیای یک نوستالژی را درپاریس با المپیک ۲۰۲۴

یکی دیگر از نقش‌های مرتبط با گردشگری، تبدیل کیوسک‌ها به فروشگاه‌های کوچک سوغاتی هنری است. با این حال، این کار به گونه‌ای انجام می‌شود که فقط محصولاتی با برچسب «ساخت پاریس (Fabriqué à Paris)» که در سال ۲۰۱۷ توسط شهرداری به عنوان راهی برای ارتقای اقتصاد محلی معرفی شده است، به فروش رسانده شود.

پاریس قصد دارد تا کیوسک‌ها را به بسیاری از مراکز خدمات پستی تبدیل کند که برای ساکنان و نه فقط گردشگران مفید خواهد بود. پایلوت این طرح در سال ۲۰۲۵ با ۵۰ کیوسک شرکت‌کننده راه اندازی خواهد شد.

احیای یک نوستالژی را درپاریس با المپیک ۲۰۲۴

کد خبر 775382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.