نیمی از مطالبات در حوزه زبان فارسی را محقق کرده‌ایم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شورای صیانت از زبان فارسی در وزارت فرهنگ در سه سال گذشته فعال شده و اتفاقات مهمی را رقم زده است تا جایی که حدود۴۰ تا ۵۰ درصد مطالبات در حوزه زبان فارسی را محقق کرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی در پاسخ به خبرنگاران در مورد اقداماتی که فرصت انجام آن‌ها در وزارت فرهنگ مهیا نشد، اظهار کرد: سال گذشته که رئیس‌جمهور شهید به وزارت فرهنگ آمدند، داریوش ارجمند به او گفت تالار وحدت نیز همچون ورزشگاه آزادی جوابگوی نیاز فعلی نیست و همان‌جا عرض کردم برای پاسخ به این مطالبه مجموعه جدیدی را آماده می‌کنیم.

وی افزود: در همین راستا مجموعه آسمانه هنر ایران با مهم‌ترین سالن‌های سینمایی، تئاتر و موسیقی راه‌اندازی می‌شود، البته قول افتتاح آن را تا پیش از پنجاه سالگی انقلاب داده بودیم و امید است دوستانی که در آینده سرکار می‌آیند بتوانند در این زمینه موفق باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد نقش ترویج زبان فارسی گفت: شورای صیانت از زبان فارسی در وزارت فرهنگ از سه سال گذشته فعال شده و اتفاقات مهمی را رقم زده است، برای مثال در تهران اسامی مجموعه‌ای از مجتمع‌های تجاری تغییر نام پیدا کرده است و اقداماتی از این دست انجام شده تا جایی که حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد مطالبات در حوزه زبان فارسی را محقق کرده‌ایم.

کد خبر 775338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.