نماز جمعه تریبونی برای طرح مطالبات مردمی است

امام جمعه مبارکه گفت: نماز جمعه عاملی برای وحدت ملی است و بعنوان تریبونی مردمی، مطالبات و مشکلات ملت را در ۴۵ سال گذشته مطرح کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی، امروز _ جمعه، پنج مردادماه_ در خطبه‌های نماز جمعه مبارکه با گرامیداشت پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی در ایران، اظهارکرد: آگاه سازی مردم در زمینه‌های داخلی و بین المللی از وظایف مهم ائمه جمعه است، زیرا نماز جمعه یک آئین عبادی و سیاسی است.

وی ادامه داد: اصل نماز جمعه، یک فرمان الهی است که خداوند در قرآن کریم هم به آن سفارش کرده است و حج محرومان و فقرا نیز نامیده می‌شود از این‌رو باید همه مردم برای شرکت در آن همت کنند.

امام جمعه مبارکه بیان کرد: مردم در هوای گرم و تعطیل به این فریضه سیاسی و عبادی اهمیت می‌دهند و گرما و سرما نمی‌تواند مانع آنها شود.

وی اظهار کرد: ائمه جمعه باید با توجه به منافع ملی موضع گیری درستی در موضوعات مختلف داخلی و بین المللی داشته باشند.

حجت‌الاسلام موسوی با تاکید بر اینکه نماز جمعه تریبونی برای صدای مردم است، بیان کرد: مطالبات مردم همیشه در این تریبون به گوش مسؤولان رسانده می‌شود و اگر خدمتی انجام شده باید مطرح و اگر خطری هم مردم را تهدید می‌کند پیش تر از همین تریبون به مردم اعلام شده است.

وی با اشاره به سالروز عملیات مرصاد گفت: رزمندگان اسلام در این عملیات، منافقان را متحمل شکست سختی کردند و سیلی محکمی به منافقان و صدام و حامیان آنها زدند.

امام جمعه مبارکه با تاکید بر اینکه غزه و فلسطین همچنان مسئله اول جهان اسلام است، اظهار کرد: امروز حامیان فلسطین و غزه در جهان جزو محبوب ترین ها و مدافعان صهیونیست نیز جز منفورترین مردم جهان هستند.

کد خبر 775257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.