فرهنگ مقاومت و ایثار باید در میان نسل جوان نهادینه شود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: باید تلاش کنیم تا فرهنگ مقاومت و ایثار در جامعه به ویژه در میان نسل جوان نهادینه شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز _پنجم مرداد_ در خطبه‌های نماز جمعه اراک اظهار کرد: باید زندگی و سیره شهدا و ایثارگران به عنوان یک الگو به جوانان معرفی شود.

وی افزود: در روز پنجم مرداد سال‌های ۶۱، ۶۵ و ۶۷، ۲۰۷ شهید در عملیات‌های رمضان، مرصاد و بمباران صنایع تقدیم به انقلاب شد و به همین مناسبت، امروز به عنوان روز ایثار و مقاومت شهر اراک نامگذاری شده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه پنجم مرداد، روزی تاریخی و عزت آفرین برای مردم استان مرکزی است تصریح کرد: این روز و دلاورمردی‌های رزمندگان اراکی باید بیش از پیش به جامعه و نسل جوان معرفی شود.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی افزود: باید تلاش کنیم تا فرهنگ مقاومت و ایثار در جامعه به ویژه در میان نسل جوان نهادینه شود.

وی ادامه داد: در سال ۶۵ کارخانه‌های اراک توسط دشمن بمباران شد اما این واحدها در آن شرایط هم دست از کار و فعالیت برنداشتند و نقش بسیار مهمی در پیروزی عملیات‌های دوران دفاع مقدس داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با گرامیداشت سالروز عملیات مرصاد اظهار کرد: در این عملیات حدود ۷۰ رزمنده از استان مرکزی شهید شدند، در این عملیات این شهدا چندین هزار منافق را به هلاکت رساندند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دولت منتخب باید در حوزه‌هایی از قبیل: مسکن، ازدواج، خانواده، فرزندآوری و جوانان را با جدیت دنبال کند.

وی با بیان اینکه دولت چهاردهم باید با شجاعت و سخت‌کوشی راه شهید رئیسی را ادامه دهد خاطر نشان کرد: امید می‌رود دولت منتخب، دولتی فعال، مجاهد، سخت‌کوش، باکفایت و مردمی باشد و برای رفع مشکلات جامعه و مردم گام‌های بلندی بردارد.

امام جمعه اراک ادامه داد: همه باید به دولت آینده کمک کنیم تا مشکلات کشور رفع شود.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی اضافه کرد: در این هفته مقام معظم رهبری چند نکته را در رابطه با قانون گذاری، نظارت و دولت منتخب به نمایندگان مجلس تذکر دادند که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در این روز همه باید مطابق مکتب امام حسین (ع) رفتار کنیم و با همه وجود عاشق و دلداده اهل (ع) بیت باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه اولین نماز جمعه رسمی نظام جمهوری اسلامی توسط آیت الله طالقانی در پنجم مرداد ۵۸ در تهران برگزار شد گفت: نماز جمعه قبل از انقلاب تنها در شهر قم، باعظمت برگزار می‌شد اما هم اینک به برکت انقلاب اسلامی در شهرها و نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی گفت: نماز جمعه هم‌اینک در ۹۰۰ نقطه کشور و ۳۳ نقطه استان مرکزی برگزار می‌شود، بنابراین همه باید کمک دهند تا این اجتماع مهم مذهبی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی باشکوه‌تر و باعظمت‌تر برگزار شود.

وی با بیان اینکه نماز جمعه، کلاس معرفت و سنگر نظام جمهوری اسلامی است خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود همه در این اجتماع شرکت کنند و یاد شهدای محراب را زنده نگه دارند و این پرچم عزت و شرف نظام و انقلاب را برپا نگه دارند.

کد خبر 775247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.