رسوایی مدعیان آزادی بیان و دموکراسی با تعطیلی مراکز دینی

امام‌جمعه گلپایگان گفت: در حالی که کشورهای فرانسه و آلمان خود را مدعی آزادی بیان و دموکراسی می‌دانند با فعالان این مرکز ضمن برخورد وحشیانه، آن‌ها را دستگیر کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام محمدتقی کرامتی امروز _جمعه پنجم مرداد_ در خطبه‌های نماز جمعه شهر گلپایگان اظهار کرد: با توجه به موج گرمای کم‌سابقه در تابستان امسال و تداوم شدت آن و افزایش قابل ملاحظه مصرف برق، ممکن است فشار انرژی نیروگاه‌ها را از مدار خارج کند بنابراین از شهروندان تقاضای مصرف بهینه داریم.

وی با اشاره به سالروز تأسیس نهاد نماز جمعه در پنجم مرداد ۱۳۵۸، افزود: هدف دشمن عدم حضور مردم در نماز جمعه است بنابراین باید به گونه‌ای عمل شود که هر هفته بر تعداد نمازگزاران افزوده شود.

امام‌جمعه گلپایگان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۹۰۰ پایگاه نماز جمعه در کشور وجود دارد، افزود: نماز جمعه بزرگترین اجتماع هفتگی و یک رویداد مهم است، در واقع فریضه‌ای سیاسی و عبادی است و نباید این پشتوانه محکم اسلام را یک نماز عادی تلقی شود.

حجت‌الاسلام کرامتی اضافه کرد: مساجد از زمان نبی مکرم اسلام (ص) همواره محور شکل‌گیری اجتماعات مؤمنین و پایگاهی برای تربیت انسان و محلی برای گره گشایی از مشکلات مردم بوده است، و در رمان انقلاب اسلامی و دوران دفاع مکانی برای جمع‌آوری کمک برای مردم و جبهه‌ها و اعزام نیروها به جبهه‌های جنگ بوده است.

وی با اشاره به بستن مراکز اسلامی و دینی در کشورهای فرانسه و آلمان، افزود: کشورهایی که مدعی آزادی بیان و دموکراسی هستند با فعالان این مرکز ضمن برخورد خشن و وحشیانه آن‌ها را دستگیر کردند.

امام‌جمعه گلپایگان ادامه داد: ما به دنیا می‌گوئیم که لیبرال دموکراسی چهره واقعی ابتذال فرهنگی و تضییع حقوق بشر و قصاب کودکان و مظلوم غزه است.

کد خبر 775231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.