آلودگی هوای اصفهان؛ امروز جمعه ۵ مرداد+ وضعیت شاخص کیفی به تفکیک

سنجش کیفیت هوا، امروز (‌جمعه) با قرار گرفتن روی شاخص ۱۲۳ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوای اصفهان امروز _جمعه پنجم مرداد_ در ساعت منتهی به ۱۱:۰۰ صبح با قرار گرفتن بر شاخص ۱۲۳ در وضعیت هوای ناسالم (نارنجی) قرار دارد.

بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست منطقه اصفهان، سنجش کیفی هوا در ایستگاه خرازی با شاخص ۱۵۷ و احمدآباد با شاخص ۱۵۶ ناسالم (قرمز)، رودکی با شاخص ۶۲ در موقعیت سالم (زرد) ثبت شده است.

در همین راستا، امروز دستگاه سنجش کیفیت هوا در ۱۳ ایستگاه سنجش آلودگی هوا متعلق به شهرداری اصفهان واقع در خیابان فرشادی با شاخص ۲۱۸ در وضعیت بسیار ناسالم (بنفش) قرار دارد.

قابل توجه است که سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های ولدان با شاخص ۱۸۸ ناسالم (قرمز)، انقلاب با شاخص ۱۴۶، دانشگاه صنعتی و رهنان با شاخص ۱۳۰، کاوه با شاخص ۱۲۱، خیابان ۲۵ آبان با شاخص ۱۱۸، زینبیه با شاخص ۱۰۱، فیض با شاخص ۱۱۳، کردآباد با شاخص ۱۱۶ و میرزاطاهر با شاخص ۱۱۲ ناسالم (نارنجی)، پارک زمزم با شاخص و سپاهان شهر در موقعیت سالم (زرد) قرار دارد.

در حال حاضر تنها ایستگاه‌های فعال در زمینه نشانگر شاخص کیفیت هوا در استان اصفهان به‌جز شهر اصفهان، ایستگاه‌های قهجاورستان، زرین‌شهر، مبارکه، سجزی، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، شاهین‌شهر، کاشان، است.

لازم است بدانیم که شاخص کیفی هوا در شهرهای سجزی با شاخص ۱۶۳، کاشان با شاخص ۱۵۷ و نجف‌آباد با شاخص ۱۵۲ ناسالم (قرمز)، قهجاورستان با شاخص ۱۲۱، زرین‌شهر با شاخص ۱۲۳ و خمینی‌شهر با شاخص ۱۰۶ ناسالم (نارنجی)، مبارکه با شاخص ۹۸ و شاهین‌شهر با شاخص ۹۳ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست منطقه اصفهان، دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های استانداری اصفهان، پروین، جی، میثاق، خواجو، باغ غدیر، شهر دولت‌آباد فعال نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا همچون مونوکسید کربن، دی‌اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازن و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف دارد، به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 775198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.