ارتقا بخش دستگردان به شهرستان عشق‌آباد

بخش دستگردان در استان خراسان جنوبی به شهرستان عشق‌آباد ارتقاء یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، امروز پنجشنبه چهارم مرداد و در آخرین روزهای دولت سیزدهم و در گرم‌ترین روز سال، هدیه ارزشمند دولت سیزدهم به اهالی بخش دستگردان باعث خوشحالی و شادمانی مردمان این خطه شد.

ارتقا بخش دستگردان به شهرستان عشق‌آباد از مهمترین یادگارهای دولت سیزدهم و یکی از مطالبات چندین ساله مردم بود که در سفرهای استانی رئیس جمهور شهید مطرح و در دستور کار قرار گرفت.

اکنون در روزهای پایانی دولت سیزدهم، وزیر کشور مصوبه هیئت وزیران مبنی بر تشکیل شهرستان عشق آباد را به استاندار خراسان جنوبی ابلاغ کرد.

بخش دستگردان از توابع شهرستان طبس است که پس از انتزاع از خراسان و الحاق به استان یزد و سپس به خراسان جنوبی از نظر موقعیت جغرافیایی در غربی‌ترین ناحیه استان خراسان جنوبی قرار گرفته و دروازه ورودی آن از خراسان رضوی به شمار می‌رود، فاصله شهر عشق آباد تا تهران از نزدیکترین و سردترین مسیر (جاده بی ارجمند در شهرستان شاهرود) ۸۰۰ کیلومتر و تا یزد (۵۱۰ کیلومتر) و تا مشهد الرضا (ع) ۴۲۰ کیلومتر و تا شهر طبس ۱۱۰ کیلومتر است.

بخش دستگردان به مساحت ۱۲۰۰۰ کیلومتر مربع در فاصله ۱۰۵ کیلومتری و مشتمل بر ۹۳ روستای مسکونی و دو دهستان بنام دهستان کوه یخاب به مرکزیت روستای تپه طاق و دهستان دستگردان به مرکزیت شهر عشق آباد است از شمال به شهرستان بردسکن، از جنوب به بخش مرکزی شهرستان طبس، از غرب به استان سمنان و از شرق به بخش بشرویه منتهی می‌شود.

تاریخ گواهی می‌دهد که این بخش قدوم مبارک حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) در مسیر سفر تاریخی ایشان از مدینه به مرو را بر پیکره خود ثبت کرده و بدان تبرک یافته و بدین خاطر به مقدم الرضا شهرت یافته است.

ارتقاء بخش دستگردان به شهرستان عشق‌آباد

کد خبر 775114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.