ترانزیت بیش از ۴۲۴ هزار تن کالا از گیلان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از ترانزیت ۴۲۴ هزار و ۵۲۱ تن کالا از طی چهار ماه سال‌جاری در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، غلامعلی نیک فهم امروز_پنج شنبه چهارم مرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی چهار ماه سال جاری ۴۲۴ هزار و ۵۲۱ تن کالا در گیلان ترانزیت شده که از این مقدار ۴۱۱ هزار و ۹۳۷ تن مربوط به مرز آستارا و ۱۲ هزار و ۵۸۴ تن نیز مربوط به مرز انزلی بوده است.

وی افزود: طی این مدت، ۳۰۹ هزار و ۱۳۹ تن کالای ترانزیتی از مرزهای استان وارد و ۱۱۵ هزار و ۳۸۲ تن کالای تراتزیتی نیز از مرز آستارا خارج شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۳۳ درصدی در بخش ترانزیت ورودی و ۲۶ درصدی در بخش ترانزیت خروجی داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان خاطرنشان کرد: عمده کالاهای ترانزیت ورودی به استان، انواع آرد و گندم و عمده کالاهای ترانزیت‌خروجی سیب‌زمینی و چای بوده است.

نیک فهم با بیان اینکه طی این مدت ۴۹ هزار و ۱۴۳ تن کالا از مرز آستارا وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد کاهش داشته است، اضافه کرد: در طی این مدت ۴۴۲ هزار و ۴ تن کالا از مرز آستارا صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۹ درصدی را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه عدس، جو و انواع تخته، عمده‌ترین کالای وارداتی و میوه و تره‌بار و انواع کاشی مهمترین کالای صادراتی بوده است، گفت: در چهارماهه سال جاری، ۱۹ هزار و ۶۱ دستگاه کامیون با میانگین روزانه ۱۵۴ دستگاه وارد مرز آستارا شده و ۲۸ هزار و ۵۰۶ دستگاه کامیون با میانگین روزانه ۲۳۰ دستگاه از این مرز خارج شده‌اند که میانگین تردد ۳۸۴ دستگاه بوده است.

وی گفت: در بحث حمل و نقل بین‌المللی شش شرکت مربوط به کالا و یک شرکت نیز در امر جابه‌جایی مسافر فعالیت دارند، همچنین بیش از ۱۸۰ نمایندگی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی در سطح استان در حال فعالیت هستند.

کد خبر 775088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ستاره IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۵
    0 0
    دریغ از استفاده مفید و منفعت ب شهرستان آستارا .چهره شهر همون 4چندین سال پیشه پایانه های حمل نقل نه بازسازی شده نه کامیونهای گذرمرزی سازماندهی میشه و نه جاده های خوب و بیکاری برای یک عهده از جوانها تحصیلکرده عادت و ارگانهای دولتی گمرک اسکله اکثرا استخدامهای غیربومی دارند هیچ و هیچ منفعتی ما از مرزنشینی ندیدم