بیش از ۵۰ درصد بافت شهر سنندج فرسوده است

فرماندار سنندج گفت: بیش از ۵۰ درصد بافت شهر سنندج فرسوده است که حل این مشکل نیازمند اعتبارات ملی است و با اعتبارات استانی حل نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، حسن عسکری، امروز _پنجشنبه چهارم مرداد_ در اختتامیه هفتادودومین اجلاس مجمع مشورتی شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها که در مجموعه فرهنگی شهرداری سنندج برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت شهری یکی از مباحث کلان در حکمرانی بوده که نقش مردم در آن بسیار تأثیرگذار است و تبلور نقش آفرینی مردم نیز در شوراها تجلی می‌یابد.

وی افزود: شوراها نماد نقش آفرینی مردم در مدیریت شهری و حکمرانی هستند که پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز یکی از مسائل مهم اهمیت جایگاه شوراها و مردم در تصمیم گیری‌ها بوده است.

فرماندار سنندج گفت: استان کردستان در طول هشت سال جنگ تحمیلی درگیر مشکلات بسیاری شد و مسائل و مشکلات جنگ در این استان قبل از سال ۵۹ آغاز شد و بعد از سال ۶۷ نیز به پایان نرسید.

عسکری یکی از مشکلات و مسائل را کند بودن روند توسعه دانست و اضافه کرد: ۲۳ هزار شهید مهاجر و انصار در این استان جان خود را فدا کردند و کردستان امروز یکی از امن‌ترین استان‌های کشور است که مؤلفه اصلی این امنیت مردم آن هستند.

توجه ویژه دولت سیزدهم به کردستان

وی تصریح کرد: منکر این نیستیم که مشکلاتی را در استان داریم اما در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به استان کردستان صورت گرفت و پروژه‌های مهمی همچون آب شرب و راه آهن سنندج به بهره‌برداری رسیدند.

فرماندار سنندج ادامه داد: رئیس جمهور شهید، ۴۷ سفر استانی داشتند که سه سفر آن به کردستان بود و این نشانه توجه دولت سیزدهم به این استان است.

عسکری تاکید کرد: امروز نیز باید تبعیض مثبت نسبت به استان کردستان شکل بگیرد و ما نیازمند یک تبعیض مثبت هستیم.

وی تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد بافت شهر سنندج فرسوده است که حل این مشکل نیازمند اعتبارات ملی است و با اعتبارات استانی حل نمی‌شود.

فرماندار سنندج زمین‌های قولنامه‌ای، املاک وقفی و ترافیک را نیز از دیگر مشکلات شهر سنندج نام برد و خواستار حل این مشکلات شد.

کد خبر 775081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.