زائران اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کنند

وزیر کشور با اشاره به آماده‌سازی تمهیدات لازم برای اربعین حسینی سال‌جاری از سوی ایران و عراق از زائران خواست حتما در سامانه سماح ثبت‌نام کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، احمد وحیدی، ظهر امروز_پنجشنبه چهارم مرداد_ با ورود به مازندران در فرودگاه ساری در جمع خبرنگاران با اشاره به تمهیدات لازم وزارت کشور در ایام اربعین حسینی سال‌جاری اظهار کرد: توجه به اربعین و پوشش‌دهی زائران پیاده‌روی به صورت جدی در دستور کار این وزارت است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های مختلف درگیر آماده‌سازی زیرساخت‌ها و تأمین امکانات لازم برای اربعین هستند، افزود: به کمک دستگاه‌های دولتی، مواکب و مردم یک کار همه‌جانبه خوبی در حال انجام است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه در سال‌جاری مذاکرات خوبی با دولت عراق داشتیم، همچنین هماهنگی‌های خوبی در سال گذشته انجام‌شده بود، عنوان کرد: در سال‌جاری نیز به همین ترتیب چه در ایران و چه در سفر به عراق هماهنگی لازم با مسئولان ارشد عراق انجام گرفت و آنها برای فراهم کردن بستر اظهار آمادگی کردند.

وحیدی مطرح کرد: از مردم درخواست می‌شود که حتماً در سامانه سماح ثبت‌نام کنند و اطلاعات مورد نیاز را در آن‌جا به ثبت برسانند.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود زائران شش، هفت روز بیشتر در عراق اقامت نداشته باشند، چون باید فضا را برای همه زائران فراهم کنیم تا این زیارت بزرگ نصیب همه شود.

وزیر کشور با بیان اینکه زائرانی که در هوای گرم دچار مشکل می‌شوند باید مراقبت‌های پزشکی لازم را داشته باشند، افزود: اگر واقعاً احساس خطری دارند شرکت نکنند یا سفر را به زمان دیگری موکول کنند که دچار مشکل جسمی نشوند.

وی تاکید کرد: زائران به مواردی که از طریق ستاد اربعین اعلام می‌شود، نیز توجه ویژه داشته باشند.

وحیدی خاطرنشان کرد: در سال گذشته قریب به چهار میلیون زائر و قریب به ۳۰۰ تا از اتباع خارجی از ایران عازم اربعین حسینی شدند.

کد خبر 775064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.