گلایه از کاهش مالیات بر ارزش افزوده شهرداری‌ها/ قانون مدیریت یکپارچه شهری اجرایی شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران از کاهش سهم شهرداری‌ها در بحث مالیات بر ارزش افزوده انتقاد کرد و گفت: سهم شهرداری‌ها در این زمینه افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، مهدی چمران صبح امروز _پنجشنبه چهارم مرداد_ در اختتامیه هفتادودومین اجلاس مجمع مشورتی شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها که در مجموعه فرهنگی شهرداری سنندج برگزار شد، اظهار کرد: شوراها مسائل فراوانی دارند و هر استان با مشکلات و مسائل خاص خود روبرو هستند.

وی افزود: بخشی از مشکلات استان کردستان در جلسه امروز مطرح شد که امیدواریم انعکاس آنها راه‌حلی برای حل این مشکلات باشد.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: یکی از فلسفه‌های تشکیل مجمع مشورتی شوراها، این است که استان‌ها با مشکلات یکدیگر آشنا شوند و اگر راه‌حلی دارند آن را در اختیار دیگر استان‌ها هم قرار دهند.

چمران با بیان اینکه این مسائل و مشکلات به مجلس شورای اسلامی و دولت جدید باید ارجاع داده شده تا حل شود، تصریح کرد: بحث مدیریت یکپارچه یا هماهنگ شهری، سال‌های سال است که مطرح شده و به رغم اینکه در قانون هم آمده اما هنوز اجرایی نشده است.

وی اضافه کرد: این طرح در برنامه چهارم و پنجم توسعه آمده بود اما در برنامه ششم نیامد، ولی در برنامه هفتم هم بخش کوچکی از آن گنجانده شده است.

ضرورت اجرایی شدن قانون مدیریت یکپارچه شهری

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: امیدواریم این طرح در دولت چهاردهم اجرایی شود چون اگر نشود بسیاری از مشکلات باقی می‌ماند.

چمران مسئله مهم دیگر را درآمدهای پایدار شهری و شهرداری‌های و مدیریت شهری دانست و تاکید کرد: هر بار که قانون بودجه و یا قوانینی همچون قانون مالیات بر ارزش افزوده به مجلس می‌آید، یک بخشی از قانون مالیات بر ارزش افزوده را کاهش می‌دهند که ما مخالف آن هستیم.

وی ادامه داد: ما هر سال این درگیری را داریم که از میزان حق شهرداری‌ها و روستاها کاسته نشود چون شهرداری‌ها یکی از درآمدهای پایدارشان مالیات بر ارزش افزوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: مالیات بر ارزش افزوده می‌تواند درآمد پایدار و مقداری کاستی‌ها را در شهرداری‌ها جبران کند و نباید کم شود، بلکه باید اضافه شود.

چمران گفت: باید تلاش کنیم که شوراها بتوانند به کارشان ادامه بدهند چون شوراها یکی از ارکان اساسی مردم سالاری دینی هستند.

کد خبر 775052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.