آشکارسازی و ایمن‌سازی بیش از ۱۷ دماغه ترافیکی در منطقه ۷ اصفهان + فیلم

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان از آشکارسازی و ایمن‌سازی بیش از ۱۷ دماغه ترافیکی در سطح این منطقه خبر داد و گفت: رانندگان با تصمیم‌گیری به‌موقع و دقت در انتخاب مسیر پیش از رسیدن به دماغه‌های ترافیکی می‌توانند به کاهش حوادث در این نقاط کمک شایانی کنند.

مهدی سلطان‌آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به نقاطی از معابر به‌ویژه بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها که جریان‌های عبوری وسایل نقلیه به‌وسیله موانع فیزیکی (معمولاً جدول، نیوجرسی و گاردریل) از هم جدا یا به هم متصل می‌شوند، «دماغه ترافیکی» گفته می‌شود.

وی افزود: دماغه‌های ترافیکی جزو نقاط پرحادثه محسوب می‌شوند و همواره شاهد تصادف خودروها با یکدیگر یا جداول خروجی از بزرگراه‌ها، نقاط جداشونده زیرگذر و روگذر هستیم.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان تصریح کرد: اقداماتی از جمله نصب چراغ خطر، تابلوی حرکت به دو طرف (خطرنما)، بشکه‌های پلاستیکی زرد یا نارنجی رنگ (ضربه‌گیر)، استوانه‌های قرمز شب‌رنگ‌دار (بولارد)، گل‌میخ‌های ترافیکی معمولی و نورافشان ال‌ای‌دی «آشکارسازی و ایمن‌سازی ترافیکی» نامیده می‌شود.

سلطان‌آقایی گفت: شهرداری منطقه ۷ نیز با وجود بزرگراه شهید چمران، خیابان کاوه و بلوار فرزانگان دارای ورودی و خروجی‌های متعدد و نقاط جداشونده زیرگذر و روگذر است که شاهد وقوع تصادف در این نقاط بوده‌ایم که این موضوع موجب شد از ابتدای سال جاری با جدیت و دقت بیشتر نسبت به اجرای اقدامات ایمن سازی و آشکارسازی در دماغه‌های ترافیکی اقدام کنیم.

آشکارسازی و ایمن‌سازی بیش از ۱۷ دماغه ترافیکی در منطقه ۷ اصفهان + فیلم

وی ادامه داد: نصب ۱۷ ضربه‌گیر، ۴۵۰ عدد بولارد، ۱۴ عدد تابلو خطرنما، ۲۰۰ عدد گل‌میخ پلاستیکی طرح چدن و حدود ۵۰۰ عدد گل‌میخ نورافشان به‌صورت ال‌ای‌دی از جمله اقدامات این منطقه از ابتدای سال جاری با هزینه بالغ‌بر ۵ میلیارد ریال (۵۰۰ میلیون تومان) بوده است که امیدواریم در ادامه سال جاری یا سال‌های آینده اجرای اقدامات آشکارسازی و ایمن‌سازی ترافیکی در سایر معابر غیر بزرگ‌راهی این منطقه از جمله قبل از سرعت‌کاه‌ها و سرعت‌گیرها ادامه پیدا کند.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود ۵ میلیارد ریال (۵۰۰ میلیون تومان) نیز در آن بخش برای تکمیل اقدامات مورد نیاز باشد.

سلطان‌آقایی اظهار کرد: رانندگان با تصمیم‌گیری به‌موقع و دقت در انتخاب مسیر پیش از رسیدن به دماغه‌های ترافیکی می‌توانند به کاهش حوادث در این نقاط کمک شایانی کنند.

کد خبر 775049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.