نشت‌یابی بیش از ۶ هزار کیلومتر از خطوط تغذیه و شبکه توزیع گاز

مدیرعامل شرکت گاز مازندران از نشت‌یابی شش هزار و ۲۹۲ کیلومتر از خطوط تغذیه، شبکه و انشعابات گاز این استان در فصل بهار سال‌جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، قاسم مایلی رستمی، صبح امروز_پنچشنبه چهارم مرداد_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال‌جاری، نشت‌یابی شش هزار و ۲۹۲ کیلومتر از خطوط تغذیه، شبکه و انشعابات گاز این استان به ثبت رسیده است، اظهار کرد: در این مدت، ۲۲۱ هزار و ۷۲۷ انشعاب علمک در نقاط مختلف شهری و روستایی استان توسط واحد بازرسی فنی این شرکت نشت‌یابی شده است.

وی افزود: در این بررسی‌ها ۱۰ هزار و ۲۸۰ مورد نشت هوایی و ۹۸ مورد نیز نشت زمینی شناسایی و رفع شد.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اشاره به اینکه جلوگیری از هدررفت گاز، افزایش ضریب ایمنی، جلوگیری از حوادث احتمالی و کاهش آلودگی محیط زیست از جمله مزایای نشت‌یابی است، عنوان کرد: طول خطوط لوله‌گذاری گاز طبیعی در استان بیش از ۲۲ هزار و ۶۵۳ کیلومتر است.

مایلی رستمی گفت: از این مقدار یک هزار و ۸۵۸ کیلومتر شبکه تغذیه، شش هزار و ۹۲۲ کیلومتر متعلق به مناطق شهری و ۱۳ هزار و ۸۷۱ کیلومتر نیز متعلق به مناطق روستایی استان است.

وی با اشاره به انجام یک‌صد مورد تست مقاومت و نشتی از سوی بازرسی فنی شرکت گاز استان مازندران در سه ماهه نخست سال جاری، خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی همچنین یک هزار و ۵۲۰ مورد بازرسی از کالاهای خریداری شده، ۵۳ مورد بازرسی از پروژه و چهار مورد تست پوشش انجام شد.

این مسئول استمرار بازرسی‌های فنی را لازم دانست و گفت: از عموم مردم استان مازندران درخواست داریم تا در صورت مشاهده هرگونه نشت گاز طبیعی با شماره ۱۹۴ تماس بگیرند.

کد خبر 775006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.