روش جنگ اسرائیلی؛ گرسنگی دادن و شیوع بیماری بین کودکان غزه‌ای

دادستان ارشد دادگاه کیفری بین‌المللی رهبران رژیم اسرائیل را به استفاده از «گرسنگی دادن غیرنظامیان به عنوان روشی برای جنگ» متهم کرده است، ادعایی که اسرائیلی‌ها آن را رد کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) نسبت به شیوع گسترده احتمالی فلج اطفال در غزه پس از شناسایی اخیر ویروس فلج اطفال در فاضلاب ابراز نگرانی کرد. رئیس آژانس کودکان سازمان ملل هشدار داد که کشف «فوق‌العاده نگران‌کننده» ویروس فلج اطفال در غزه تنها شرایط این منطقه محاصره‌شده را به عنوان یکی از خطرناک‌ترین مکان‌ها برای کودکان بدتر می‌کند.

مدیر اجرایی یونیسف، کاترین راسل، در این رابطه گفت: «با ادامه تهاجم نظامی رژیم اسرائیل، کارکنان سازمان‌های بشردوستانه هر روز جان خود را به خطر می‌اندازند تا به غیرنظامیان فلسطینی کمک کنند.»

راسل پس از کمک یونیسف به انجام آزمایش‌هایی بر نمونه‌های فاضلاب غزه که وجود ویروس فلج اطفال را نشان می‌داد، گفت: «این امر فوق‌العاده نگران‌کننده است. جهان در حال نزدیک شدن به رهایی *یک‌بار برای همیشه* از شر فلج اطفال است، بنابراین هرگونه ظهور احتمالی ویروس فلج اطفال مستلزم توجه دقیق است.» او نگرانی‌های خود را در مورد گسترش سایر بیماری‌های عفونی مانند وبا در غزه ابراز کرد.

روش اسرائیل برای جنگ؛ گرسنگی دادن و شیوع بیماری بین کودکان غزه‌ای

زمانی که کودکان گرسنه و ضعیف هستند، بدن آنها در برابر ابتلاء به این بیماری‌ها آسیب‌پذیرتر و مستعدتر می‌شود و به همین دلیل بیش از سایر آوارگان در معرض خطرات بیماری‌های مختلف قرار دارند.

راسل با پرداختن به وضعیت کلی غزه گفت که این منطقه مطمئناً یکی از خطرناک‌ترین مکان‌ها برای کودک بودن در حال حاضر است.

او ادامه داد که این خطرات فقط به دلیل تأثیر مستقیم درگیری نیست، بلکه به این دلیل است که مراکز بهداشتی تخریب شده یا به شدت در معرض خطر قرار گرفته‌اند و جمعیت چندین بار آواره شده است.

دادستان ارشد دادگاه کیفری بین‌المللی رهبران رژیم اسرائیل را به استفاده از «گرسنگی دادن غیرنظامیان به عنوان روشی برای جنگ» متهم کرده است، ادعایی که رژیم اسرائیل آن را رد کرده است.

به گفته راسل چالش‌های زیادی از جمله آسیب به جاده‌ها و اختلال در امنیت برای توزیع مؤثر کمک‌ها وجود دارد اما این به خاطر فقدان تلاش از سوی یونیسف نیست.

غزه در حال حاضر به دلیل سیستم مراقبت بهداشتی در حال فروپاشی و نرخ واکسیناسیون روبه‌کاهش، در شرایط سختی قرار دارد بنابراین امید کمی وجود دارد که بتواند با شیوع این بیماری بسیار مسری مقابله کند.

روش اسرائیل برای جنگ؛ گرسنگی دادن و شیوع بیماری بین کودکان غزه‌ای

کد خبر 774992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.