سم‌پاشی رایگان میدان دام خمینی‌شهر تا پایان فصل گرما

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان خمینی‌شهر گفت: سم‌پاشی رایگان میدان دام خمینی‌شهر با هدف پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (CCHF) تا پایان فصل گرما ادامه دارد.

فضل الله صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان، اظهار کرد: با توجه به اینکه در فصل گرم سال هستیم تکثیر تزاید کنه‌های ناقل بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال است و میدان دام نیز می‌تواند نقش بسزایی در انتقال این بیماری داشته باشد.

وی افزود: هر ساله سم‌پاشی میدان دام به صورت رایگان توسط مسؤلان فنی شبکه دامپزشکی شهرستان خمینی شهر انجام می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان خمینی‌شهر خاطرنشان کرد: امسال نیز در راستای پیشگیری از این بیماری طی دو نوبت عملیات سم‌پاشی را آغاز کردیم و تا پایان فصل گرم همراه با نظارت‌های دامپزشکی بر این مورد ادامه خواهد داشت.

صالحی تصریح کرد: در حال حاضر این میدان دام با مساحتی بالغ بر ۱۵ هزار مترمربع و قدمت بالای ۳۰ سال دومین میدان دام بزرگ کشور به حساب می‌آید و برای تعیین قیمت گوشت و تأمین عرصه دام در سطح کشور حائز اهمیت است، به نحوی که در سال گذشته بیش از یک میلیون رأس دام در این میدان جابه‌جا شدند.

وی با اشاره به استقرار پنج مسئول فنی شبکه دامپزشکی در این میدان، عنوان کرد: با توجه به وجود ۴۴ غرفه در میدان دام مسئولان فنی ما بر تمام ضوابط دامپزشکی از جمله ورود و خروج دام، معاینه دام، تخلیه نشدن دام‌های قاچاق، قرنطینه دام‌های بیمار، گواهی حمل، شماره پلاک دام، بارگیری، تعیین مقاصد و اصالت دام‌های بارگیری شده نظارت می‌کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان خمینی‌شهر گفت: طبق بررسی‌های لازم و با توجه به شرایط خاص آن تصمیم بر این گرفته شده است که میدان دام به مکانی جدید منتقل شود.

به گزارش ایمنا، این میدان دام برای هزار نفر به صورت مستقیم و برای حدود ۵۰۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی داشته است.

کد خبر 774949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.