پیشگیری از محدودیت تولید ناشی از هجوم خزه و جلبک‌های دریایی در نیروگاه برق نکا

مدیر نیروگاه بخار شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت: با تلاش جهادی کارکنان نیروگاه نکا در روزهای اوج مصرف از محدودیت تولید ناشی از هجوم خزه و جلبک‌های دریایی در کمترین زمان ممکن این نیروگاه پیشگیری شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، سیدابوالقاسم محمدی قلعه‌سری امشب _چهارشنبه سوم مرداد_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هجوم جلبک‌ها و خزه‌های دریایی به سیستم تأمین آب خنک کاری واحدهای بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا واحدهای بخار را با چالش محدودیت تولید و خروج واحدها مواجه کرد، اظهار کرد: در پی وقوع این حادثه که از اوایل صبح روز دوشنبه اول مرداد رخ داد، در اثر گرفتگی فیلترهای باند اسکرین چهار و کاهش سطح آب دریا، پمپ آب دریای واحد دو بخار از مدار خارج و تولید این واحد در وضعیت ناپایدار قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به نیاز شبکه کارکنان امور بهره‌برداری و تعمیرات نیروگاه بدون فوت وقت و با تلاش جهادی و اقدام به موقع در راه‌اندازی واش پمپ‌ها، شستشوی موشل فیلترها و تمیزکاری باند اسکرین چهار، توانستند تا قبل از آغاز ساعات پیک مصرف ظهر شبکه، شرایط را مجدداً به حالت عادی برگردانند و پایداری تولید واحدها را حفظ کنند.

مدیر نیروگاه بخار شرکت مدیریت تولید برق نکا با اشاره به اینکه پدیده رشد خزه‌ها و جلبک‌های دریایی با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد، عنوان کرد: در صورت تلاطم آب دریا با هجوم به سمت پمپ خانه آب دریا، موجب گرفتگی فیلترهای باند اسکرین و تجهیزات سیستم خنک کاری نیروگاه می‌شود و به تبع آن سطح آب استخر مشترک کاهش یافته و منجر به خروج پمپ‌های آب دریا و محدودیت تولید برق می‌شود.

وی یادآور شد: سیستم خنک کاری واحدهای بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا از آب دریا، برای چگالش بخار خروجی از توربین‌ها در کندانسورها و برگشت مجدد آب مصرفی به سیکل بسته آب و بخار استفاده می‌کند.

کد خبر 774927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.