بهره‌برداری از پروژه فیبر نوری کرمانشاه با حضور وزیر ارتباطات

طرح‌های زیرساختی فیبر نوری ‌و اینترنت با سرعت بسیار بالا، اتصال دویست‌ودهمین روستای استان به شبکه اینترنت در دولت سیزدهم و هفدهمین سایت ۵G استان کرمانشاه امروز توسط وزیر ارتباطات، فناوری و اطلاعات افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات، فناوری و اطلاعات بعدازظهر امروز _چهارشنبه سوم مرداد_ با استقبال محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه از طریق فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی وارد این استان شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اولین برنامه خود همراه با محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه و جمعی از مدیران استان به دیدار خانواده شهید مدافع حرم «فریدون احمدی» رفت و یاد و خاطره این شهید والامقام را گرامیداشت.

وی در ادامه این سفر با حضور در برج فناوری شهر کرمانشاه، پروژه‌های ارتباطی فیبرنوری منازل و کسب کار شهری کرمانشاه، اتصال دویست‌ودهمین روستای استان کرمانشاه به شبکه اینترنت در دولت سیزدهم و هفدهمین سایت ۵G استان کرمانشاه را به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح کرد.

زارع‌پور اولین اشتراک اینترنت پرسرعت فیبر نوری را در منزل شهید احمدی بهره‌برداری کرد.

ریل‌گذاری توسعه فیبر نوری در دولت سیزدهم

وی در حاشیه این افتتاح‌ها، اظهار کرد: کرمانشاه، بزرگ‌ترین شهری است که در دولت سیزدهم طرح‌های زیرساختی فیبر نوری اینترنت آن افتتاح شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به دسترسی ۴۰ درصدی خانوارهای شهری کرمانشاه به زیرساخت‌های فیبرنوری، گفت: این پروژه بزرگ فیبر نوری سرعت ۱۰۰ تا ۳۰۰ مگابایت بر ثانیه را با حداکثر کیفیت در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

وی گفت: از امروز هر کس درخواست استفاده از فیبرنوری در شهر کرمانشاه را داشته باشد، ظرف یک ماه از این سرویس که سرعت غیرقابل تصوری را دارد، برخوردار خواهد شد.

زارع پور ریل‌گذاری توسعه فیبر نوری را در دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: امید است دولتمردان بعدی این ریل‌گذاری سرویس پرسرعت که در قانون برنامه هفتم هم قانون شده، را ادامه دهند.

۲ هزار سایت نسل پنجم در دولت شهید رئیسی راه‌اندازی شد

وی ادامه داد: نسل ۴ و ۴.۵ آخرین فناوری توسعه یافته در دولت دوازدهم بود، نسل پنجم فناوری روز دنیاست و در ابتدای دولت سیزدهم و تنها ۱۰ سایت نسل پنجم در کشور برای تست و پایلوت وجود داشت، اما الان این ۱۰ تا سایت ۲۰۰ برابر شده و ۲ هزار سایت نسل پنجم در کشور داریم و تا آخر سال به ۶ هزار سایت افزایش خواهد یافت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: در کرمانشاه هفدهمین سایت نسل پنجم امروز افتتاح شد که سرعت آن ۶۰۰، ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ گیگابایت بر ثانیه است که تقریب ۴۰ تا ۵۰ برابر میانگین سرعت تجربه شده در کشور است.

دسترسی ۹۸.۵ درصد جمعیت روستایی کشور به اینترنت

وی از توجه جدی و ویژه به روستاها به عنوان یکی از کارهای بزرگ در دولت شهید رئیسی یاد کرد و گفت: در دولت سیزدهم بیش از ۸ هزار و ۲۰۰ روستا بالای ۲۰ خانوار جدید و نزدیک ۳ هزار زیر ۲۰ خانوار به شبکه اینترنت وصل شده که در این مدت در مجموع ۱۱ روستای جدید وصل شدند که اثر آن را در انتخابات با حضور دستگاه‌های احراز هویت و انجام استعلامات برخط دیدیم.

زارع‌پور گفت: ۹۷ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار و به لحاظ جمعیتی ۹۸.۵ درصد روستاهای کشور به اینترنت پرسرعت وصل شده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز هم دویست و دهمین روستا در دولت سیزدهم و یک‌هزار و ۶۰۷ روستای استان کرمانشاه به اینترنت پرسرعت وصل شده که ۴۵ روستای دیگر استان باقی مانده که تا قبل از شروع فصل زمستان وصل خواهند شد تا ۱۰۰ درصد روستاهای کرمانشاه دسترسی به اینترنت داشته باشند

تعهدات آسیاتک در ۱۱ شهر کرمانشاه در راستای اجرای فیبر نوری

محمدعلی یوسف‌زاده مدیرعامل آسیاتک نیز در خصوص پروژه فیبر نوری در کرمانشاه، گفت: آسیاتک فیبر نوری را با حدود ۷۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اولیه برای تمام خانوارهای شهر کرمانشاه اجرا کرده است.

وی با اشاره به پوشش حدود ۳۶۰ خانوار در شهر کرمانشاه، افزود: دسترسی به شبکه ملی اطلاعات، دسترسی به شبکه اینترنت، تلفن و همه خدمات دیجیتال و فناوری اطلاعات در این شبکه با سرعت ۱۰۰۰ مگابایت بر ثانیه در دسترس کاربران است.

مدیرعامل آسیاتک گفت: متقاضیان بعد از ثبت‌نام تا حداکثر یک‌ماه سرویس خود را تحویل خواهند گرفت و از خدمات پایدار فیبر ثابت بهره‌مند خواهند شد.

وی از ثبت‌نام ۵ هزار مشترک کرمانشاهی خبر داد و گفت: این تعداد معادل ۱.۶ خانوارهای شهر کرمانشاه است که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا ۳۵ تا ۴۰ درصد خانوار افزایش خواهد یافت.

یوسف زاده از تعهدات آسیاتک در ۱۱ شهرستان استان کرمانشاه سخن گفت و افزود: عملیات عمرانی کلان پروژه شهر کرمانشاه تمام شده و پروژه در هفت شهر دیگر استان در حال اجرا است که برای سه شهر دیگر هم مجوزهای لازم اخذ شده است.

وی با تشکر از همکاری خوب شهرداری کرمانشاه، تصریح کرد: کرمانشاه جز محدود شهرهایی است که شهرداری به عنوان یکی از نهادهای عمومی در پروژه شریک و سبب پیشرفت پروژه شده که در نگهداری آینده پروژه هم سهیم خواهد بود چون پروژه فیبر نوری تا ۵۰ سال آینده قابلیت استفاده دارد.

پروژه ۶۰۷ کیلومتری فیبرنوری در کرمانشاه

عابدین محمودی رئیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری کرمانشاه نیز، اظهار کرد: با توجه با نوع قراردادی ۲۰ ساله‌ای که با شرکت آسیاتک داشتیم، وظیفه مهیا کردن بستر حفاری و کانال‌های ارتباطی در حیطه وظایف شهرداری کرمانشاه بود.

وی ادامه داد: شهرداری کرمانشاه به‌عنوان متولی امر در قرارداد بستر و همکاری، حوزه نگهداشت و نظارت پروژه را برعهده دارد تا پروژه با چالش کمتری پیش رود.

رئیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری کرمانشاه گفت: پروژه فیبرنوری در شهر کرمانشاه ۶۰۷ کیلومتر است که ۸۰ درصد عملیات عمرانی انجام شده و ۲۰ درصد باقی‌مانده هم تا آخر شهریورماه انجام می‌شود و عملیات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هم در تیرماه به اتمام خواهد رسید.

زارع‌پور وزیر ارتباطات، فناوری و اطلاعات در پایان این مراسم با اهدای لوح از محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه، طهماسب نجفی معاون عمرانی استاندار و نادر نوروزی شهردار کرمانشاه تقدیر کرد.

کد خبر 774917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.