تحقق تولید ۲۰ درصد از برق مصرفی شهرداری اصفهان از طریق انرژی خورشیدی در ۱۴۰۳

شهردار اصفهان گفت: شهرداری این کلان‌شهر در حوزه برق شاهد تحقق ۱۰ درصدی برق مصرفی از طریق انرژی خورشیدی شده است که این عدد در سال جاری دو برابر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _چهارشنبه سوم مرداد_ در حاشیه سی‌وپنجمین برنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت تحقق تولید ۱۰ درصد از برق مصرفی شهرداری اصفهان از طریق انرژی خورشیدی اظهار کرد: برنامه جامعی در شهرداری این کلان‌‎شهر برای تغییر الگوی تولید و مصرف منابعی همچون آب و برق پیش‌بینی شده است.

وی افزود: شهرداری اصفهان در حوزه برق شاهد تحقق ۱۰ درصدی برق مصرفی از طریق انرژی خورشیدی شده است و تا سال ۱۴۱۰ کل نیاز شهرداری به برق توسط این انرژی تولید و تأمین خواهد شد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: امروز شهرداری این کلان‌شهر ۱۰ درصد تأمین برق از طریق انرژی خورشیدی را جشن گرفته است، هرچند تحقق این موضوع مربوط به سال ۱۴۰۲ می‌شود و سال ۱۴۰۳ این عدد دو برابر خواهد شد.

قاسم‌زاده ادامه داد: شهرداری اصفهان تا سال ۱۴۱۰ نیازی به استفاده از برق شبکه نخواهد داشت و تمام منابع برق خود را از طریق انرژی خورشیدی تأمین خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری یکی از دستگاه‌هایی است که همیشه در این‌گونه شرایط به کمک شرکت توزیع برق آمده است و امروز دستور داده شد که ژنراتورها روشن شود، چراکه در مصرف برق صرفه‌جویی شده و فشار مدار نیز کاهش پیدا می‌کند.

کد خبر 774865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.