رویداد «انقلاب اسلامی، صادره از تهران» برگزار می‌شود

رئیس حوزه هنری استان تهران با اشاره به برگزاری رویداد انقلاب اسلامی صادره از تهران گفت: نتوانسته‌ایم نسل جوان را با هویت انقلابی و شناسنامه انقلابی تهران آشنا کنیم و به همین جهت در راستای تدوین شناسنامه انقلاب اسلامی فعالیتمان را آغاز کرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از تهران، نشست خبری رویداد فرهنگی هنری انقلاب اسلامی؛ صادره از تهران، صبح امروز _چهارشنبه سوم مرداد_ در حوزه هنری استان تهران با حضور محسن رحیمی، رئیس حوزه هنری استان تهران و محمدسجاد احسانفر، دبیر رویداد انقلاب اسلامی صادره از تهران برگزار شد.

محسن رحیمی در این نشست اظهار کرد: پایان سال گذشته کنگره شهدای استان تهران را داشتیم که رویداد مرسومی در سطح کشور است و هر ساله کنگره شهدای یک یا چند استان برگزار می‌شود و یکی از اتفاقاتی که در این کنگره می‌افتد جلسه‌ای است که با رهبر انقلاب برگزار می‌شود و سال گذشته هم این اتفاق با حضور اعضای کنگره رقم خورد و ما از فرمایشات ایشان بهره‌مند شدیم.

وی افزود: یکی از دغدغه‌هایی که مقام معظم رهبری دارند و در جلسه با ما مطرح شد و شاید بیش از ۶۰ درصد بحث پیرامون آن موضوع بود بحث شناسنامه انقلابی تهران بود.

رئیس حوزه هنری استان تهران گفت: ایشان معتقد بودند تهران شهری انقلابی و همواره در کشور سردمدار و پرچمدار انقلابی بوده است و شناسنامه انقلابی که حضرت آقا برای تهران مطرح کردند قریب به ۱۵۰ ساله است.

رحیمی ادامه داد: ایشان قرارداد رویتر و نقش مولا علی کنی در این قرار ننگین را مطرح کردند و از جنبش تنباکو گرفته تا انقلاب اسلامی و نهضت را مرور کردند که تهران در اکثر این موارد نقش جدی داشته و در خیلی از این موارد شاید تنها شهری بوده که فعالیت‌های کلیدی داشته و خیلی از استان‌های کشور در آن ورود پیدا نکرده‌اند.

وی بیان کرد: بنابراین این مسئله ما را بر آن داشت که به مسئله شناسنامه انقلاب اسلامی ورود پیدا کنیم و علی الخصوص حوزه هنری که در روایت جذاب از انقلاب اسلامی همواره دغدغه ما بوده و توفیقاتی هم در این باره داشته‌ایم.

رئیس حوزه هنری استان تهران گفت: مورد دیگری که حضرت آقا در جلسه فرمودند این بود که سعی کرده‌اند در دوره‌های مختلف علی الخصوص در دوران پهلوی تهران را ببرند به سمت اروپایی شدن و هویت مذهبی و انقلابی را از آن بگیرند ولی از آن طرف جبهه انقلابی و کسانی که دغدغه انقلاب اسلامی داشتند سعی کردند مواجهه مستقیمی با این ماجرا داشته باشند و بدلی را به آن بزنند؛ آنها فعالیت‌هایی داشتند که نقشه آن‌ها را که سعی کردند هویت مذهبی و ایرانی را از ملت بگیرند خنثی کردند.

رحیمی افزود: الان نکته اینجاست که ما نتوانستیم نسل جوان را با هویت انقلابی و شناسنامه انقلابی تهران آشنا کنیم و به همین جهت در راستای تدوین شناسنامه انقلاب اسلامی ما فعالیتمان را آغاز کردیم که مخاطب خاصش جوان ایرانی است.

وی خاطرنشان کرد: ما سعی کردیم برای این امر به دنبال روش‌های خلاقانه و جدید برویم برای اینکه بتوانیم مخاطب را همراه کنیم چراکه حتماً روش‌های قبلی توفیق نداشته و مؤثر نبوده است.

رئیس حوزه هنری استان تهران ادامه داد: یکی از کارهایی که محور فعالیت‌های حوزه بوده بحث روایت و روایت درست است؛ فعالیت‌هایی در این راستا مثل شب‌های خاطره وجود دارد که در دوره خودش توفیقاتی داشته و روش نویی بوده ولی الان مخاطب جوان ما رو نمی‌تواند پای منبر خودش بنشاند و همراه کند.

رحیمی افزود: باید بتوانیم این حساسیت را نسبت به شناسنامه انقلابی تهران در دستگاه‌های مربوطه ایجاد کنیم که بخشی از آن با این رویداد اتفاق می‌افتد و بخش دیگر با طراحی‌های دیگری که در این مسیر خواهیم داشت و برای مثال ما منطقه‌ای داریم در تهران که معروف به منطقه ترور است که ما هیچ کاری در رابطه با این افرادی که در این منطقه ترور شدند انجام ندادیم و مثلاً شهرداری بعد از اینکه شناسایی این افراد توسط حوزه هنری اتفاق افتاد باید آن‌ها را با ظرفیت‌هایی که دارد به مردم بشناساند.

در ادامه محمد سجاد احسانفر، دبیر نیز اظهار کرد: بخشی از این رویداد مربوط به هم‌نویسی نوجوانان است که در محلات انجام می‌شود.

وی افزود: در یک برنامه یک روزه صبح تا غروب دانش‌آموزان با یک مربی جمع می‌شوند و هرکدام یک صفحه از یک کتاب که مربوط به شناسنامه انقلابی منطقه‌شان است را می‌نویسند و بدین صورت بعد از یک روز ما یک کتاب از تاریخچه و هویت انقلابی مناطق تهران داریم که قابل استناد هم هست.

دبیر رویداد بیان کرد: ما اولین قدم را در منطقه ۲۰ تهران به جهت بار انقلابی و تاریخی این منطقه از تهران برداشته‌ایم واولین برنامه هم‌نویسی ما هم ۵ مردادماه در فرهنگسرای ولا خواهد بود.

منبع: فارس

کد خبر 774855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.