مدیرعامل شرکت آبفا شیراز به علت قطع مکرر آب از شهروندان صدرا عذرخواهی کرد

مدیرعامل شرکت آبفا شیراز گفت: از شهروندانی که در خصوص قطعی آب در شهر صدرا به زحمت افتادند عذرخواهی می کنیم و به علت محدودیت های مالی و اداری خارج از اداره، متاسفانه منابع اعتباری تخصیص یافته سال جاری در اختیار شرکت قرار نگرفته است.

بهمن بهروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در فارس در خصوص قطعی مکرر آب در شهر صدرا اظهار کرد: بالغ بر ۷۰ درصد منابع تأمین آب شهر صدرا از آب چاه بوده و تعداد ۱۵ حلقه چاه در شهر صدرا است که به علت خشکسالی سال‌های گذشته تراز سفره‌ها آفت پیدا کرده است و دو حلقه چاه به صورت کامل از دست داده‌ایم و مابقی چاه‌ها حدود ۳۰ لیتر کاهش دبی داشتند که منجر به از دست رفتن ۷۰ لیتر بر ثانیه آب در شهر صدرا شده است و این موضوع به دلیل آهکی بودن چاه‌ها قابل پیش بینی نبود.

وی افزود: در راستای جبران دو حلقه چاه برای تأمین منابع آب، دو حلقه چاه استیجاری که یک حلقه از کشاورزی و یک حلقه از مجمع اهل بیت برای ساعاتی از شبانه روز گرفته شد. همچنین افزایش ظرفیت از خط دوم مخزن تعادلی در دستور کار قرار گرفت و با اتمام عملیات ایستگاه پمپاژ، خط انتقال و خط انتقال برق، هم اکنون ایستگاه در مدار بهره برداری قرار گرفته است که حدود ۷۰ تا ۱۰۰ لیتر آبگیری از این خط انتقال وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آبفا شیراز تصریح کرد: به دلیل اینکه در فاز یک صدرا نیز با مشکل کم آبی مواجه بودیم آبی که از این فاز به فاز ۲ منتقل می‌شد مجدد به فاز ۱ برگشت.

بهروزی اضافه کرد: برخی از شهروندان در بیشتر ساعات شبانه روز در این شهر جدید با مشکل کم آبی مواجه هستند و علت این مشکل بالا بودن تراز قرارگیری مخازن آب هستند که به علت کاهش تراز آب به برخی از ساختمان‌ها آب نمی‌رسد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات دیگری که در شهر صدرا با آن مواجه هستیم تعدادی از ساکنین این شهر مخازن ذخیره ندارند. لذا در صورت داشتن مخزن ذخیره می‌توان جبران کمبود آب خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آبفا شیراز خاطر نشان کرد: اداره آبفا تلاش برای تأمین آب شهروندان این شهر تلاش بسیاری دارد. لذا از شهروندانی که در این خصوص به زحمت افتادند عذرخواهی می‌کنیم.

بهروزی اظهار کرد: به علت اینکه بخشی از محدودیت‌های مالی و اعتباری خارج از اداره است. متأسفانه آنگونه که باید منابع اعتباری تخصیص یافته سال جاری در اختیار شرکت قرار نگرفته است و تمام اقدامات انجام شده به صورت پرداخت دیون بوده است.

وی با اشاره به اینکه این برنامه‌ریزی صورت گرفته است تا سال‌های آینده مشکلی در این خصوص نباشد، افزود: طراحی ایستگاه پمپاژ، احداث مخزن ذخیره و افزایش ظرفیت ۵۰۰ لیتر بر ثانیه از خط ۲ آبرسانی برای شهر صدرا از جمله اقدامات مد نظر است و اگر این اتفاق رقم بخورد تمام مناطق شهر صدرا تحت پوشش خواهد بود و مشکلی در خصوص منابع آب نخواهیم داشت.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت آبفا شیراز تصریح کرد: در شهر صدرا مشکل اصلی در توزیع است که در این خصوص پروژه‌های اضطراری همچون پروژه خط انتقال، احداث مخزن، طراحی ایستگاه پمپاژ و حفر چاه جدید در دستور کار است که در این راستا دو چاه جدید حفر شده و بایستی خط انتقال آن تکمیل شود.

بهروزی ادامه داد: در شهر صدرا در سال‌های گذشته مشکل آبی بسیار کمتر بود اما به علت ساخت و سازهای متعدد و ساخت بیش از ۴۰ هزار واحد مسکن ملی که در این شهر آغاز شده است علاوه بر تأمین آب نیروی انسانی و فعالیت ساخت و ساز، از آب شرب شهر استفاده می‌شود. لذا در هماهنگی صورت گرفته با شرکت عمران تعدادی از واحدهای مسکن ملی که در حال ساخت است، آب آنها قطع شد تا به توزیع آب کمک شود.

وی اضافه کرد: خیابان مولانا، بلوار فردوسی، مجتمع‌های مسکونی همچون امام حسن مجتبی (ع) که تجمع زیادی دارند نیاز است به ازای هر واحد مسکونی یک مخزن ذخیره نصب شود.

مدیر عامل شرکت آبفا شیراز همچنین تاکید کرد: متولیان ساخت و ساز در شهر صدرا باید برنامه‌ریزی کنند به ازای هر واحد مسکونی در مجتمع‌ها یک متر مکعب مخزن در نظر داشته باشند تا در آینده با مشکل تأمین آب مواجه نشوند.

بهروزی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰ هزار مشترک آبفا در شهر صدرا وجود دارد، خاطر نشان کرد: با پیش بینی گرمای شدید هوا می‌طلبد شهروندان با توجه به اینکه مدیریت مصرف را در دستور کار دارند کمک کنند تا یک ماه آینده از پیک گرما عبور کنیم. همچنین اداره آبفا تلاش خواهد کرد زیر ساخت‌های بیشتری را ایجاد کنند تا تأمین آب شهروندان انجام شود.

به گزارش ایمنا، طی هفته‌های گذشته تاکنون بر اساس اعلام شهروندان صدرا، قطعی آب در صدرا ۱۶ تا ۱۸ ساعت بود و در برخی ساعات شبانه روز در برخی نقاط همچون بلوار مولانا تا کوهسار شهروندان فقط ۶ ساعت آب داشتند.

کد خبر 774854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 48
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
    7 0
    گل آلود بودن آب را حل کنید
    • محمد IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
      11 0
      دوست عزیز کو آب که گل آلود باشه اصلا آبی وجود نداره😳
  • NL ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
    9 0
    اصلا آب برای خوردن هم نداریم امروز دو سه ساعت فقط آب وصل بود ،مجبوریم به پارک های موجود در شهر شیراز برویم تا از امکانات اونجا استفاده کنیم
  • محمد رضا IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
    7 0
    مجتمع سعدی شیرازی با اینکه ساکنین زیادی نداره و بیشتر بلوکها خالی هستند ولی هر روز اب قطعه‌ . با تانکر اب میاد‌
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
    6 2
    آب کرونی هر روز قطع هست اصلا نمیذارید ذخیره کنیم یکاری بکنید
  • 2017M586886 IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
    8 0
    خب بالاخره مشکل قطعی آب بولوار فردوسی کی حل میشه، مجتمع های بولوار دهخدا،از جمله امام حسن،باران،دلگشا و یاس از ساعت ۱۱ شب تا ۶ صبح اصلا یک قطره هم آب ندارند،هر دفعه زنگ زدیم اتفاقات آب میگن امروز مشکل برطرف میشه، چرا با دروغ مردم رو سردرگم و کلافه و خسته میکنید،
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
    9 0
    فقط خونه میسازید آبش با خداست پس هماهنگی و مدیریت برای چیه
  • فرزاد کریمی IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
    9 0
    سلام .فشار اب رو کم کنید همه مشکلات حل میشه .واقعا فشار زیاده
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
    14 2
    سلام باغات زیاد در صدرا واستفاده از آب آشامیدنی به صورت غیر مجاز یکی از عوامل کم آبی صدرا است
  • پدرام IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
    8 0
    صدرا کوهسار ۴روز که اب نداریم. مسخره کردن خودشونو
  • محمد IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
    2 1
    مردم مریض دارن بچه کوچک وپیر مرد وپیرزن دارن که روزانه احتیاج به آب دارن
  • کشاورز۳۸۶ RU ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
    10 0
    یه فکر اساسی کنید اقای مسئول،چرا افرادی که ساخت و ساز میکنن از اب شرب استفاده میکنن،مجبورشون کنید از اب غیر شرب استفاده کنن بوسیله تانکرهای اب رسان،بخدا خیانت به این ملت هس که دارن جهت ساخت و ساز از اب شرب استفاده میکنن،لااقل تکلیفشون یه بار برای همیشه مشخص کنید،اخه این مردم چه گناهی کردن؟
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
    4 0
    محض رضای خدا قبل قطع آب اطلاع بدید هوا خیلی گرمه همه هم که اسپلیت ندارن کولر آبی هم بدون آب کار نمی کنه تو این گرما زن باردار تو خونه هست
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
    13 1
    محض رضای خدا قبل قطع آب اطلاع بدید هوا خیلی گرمه همه هم که اسپلیت ندارن کولر آبی هم بدون آب کار نمی کنه تو این گرما زن باردار تو خونه هست
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
    8 1
    چرا ب ملت دروغ میگین الان 5روز فاز 1 آب نداریم در 24ساعت کلا 2ساعت آب داریم اینکه میگید انتقال آب ب فاز 2 رو قطع کردین دروغ محض چون آب دارن..
  • سیما IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
    3 1
    این باغات شهری غیر قانونی که بی رویه از آب شرب مصرف می کنند را تخریب و نابود کنید
    • رها IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۵
      2 1
      ما دقیقا 5 روزه حتی یه قطره آب نداریم دیروز با تانکر اومده بودن سمت زاگرس و مولانا آب میدادن، واقعا ناراحت کننده س امیدوارم هر چی زودتر حل بشه
  • بی اب IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
    0 1
    یه فکری به حال آب ما بکنید
  • پژمان بیانات IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
    5 0
    عذر خواهی به درد ما نمیخوره نیرو بزارید مشکل سریعتر حل بشه امروز از ظهر تا این ساعت یک قطره آب نداریم
  • آیدا IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
    2 1
    چرا منطقه هایی که مدیرها و دولتی ها زندگی میکنن آب قطع نمیشه؟ اونا آب لازم دارن و ما لازم نداریم؟
    • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۵
      0 0
      ناکار آمدی دیگه نیازی ب عذر خواهی ندارد
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
    4 0
    باغ شهری ها استخر شون ور باشه و آب داشته باشن. مابقی مردم‌مهم نیستن
    • مهدی رحمانی IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۵
      0 0
      نمیخاد عذرخواهی کنی ..بگو من بی عرضه هستم ...بی عرضه بودنت را اینجوری توجیه نکن ...پزشکیان بیاد باید جمع کنی بری یکی که لیاقت داره بیاد
  • الهه CZ ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
    11 0
    عذرخواهی؟؟؟؟؟؟؟ اگردرک داشتی استعفا به جای عذرخواهیت بود
  • pourmoradi IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
    2 0
    آقای مسئول یعنی میفرمایید در باغ شهری پولدارهای صدرا هم آب نیست ؟ لطفا از شیراز تانکر بیارید ! تعداد تانکرهاتون هم بسیار هم کم هست! ما توی هر 48 ساعت کمتر از 8 ساعت آب داریم آن هم نه آب شرب ! آب چاه! به همون هم راضی هستیم اما نیست
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۵
    11 0
    واقعا باعث تاسفه که یه مسئول خیلی راحت میاد و میگه که منابع اعتباری تخصیص یافته سال جاری در اختیار شرکت قرار نگرفته و شهروندان باید آب نخورن...
  • مهدی IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۵
    2 2
    باید از مردم فرگاز در بلوار عدالت هزار بار عذر خواهی کند.
  • sydhtybhmwswy IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۵
    2 0
    مگه کنترلی نیست آبها بو و مزه گندی میده ...
  • نیلو JP ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۵
    2 0
    قسمت کوهسار چند هفته هست اب قطع هست امروز 2ساعت اب داشتیم کولر قطع هست اب برای هیچ چیز نیست
  • ناشناس IR ۰۴:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۵
    2 0
    درمجتمع وحدت بتون حالا نمی‌دونم کار مدیریت مجتمع هست یا شرکت آب در۲۴ ساعت ۲ ساعت آب داریم بلوکهایی که در ارتفاع ساخته شده اند اصلا آب ندارند
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۵
    4 0
    چطور فکرخانوادهانیستن که ۱۸ساعت بدون اب باید چکارکرد؟
  • وحید US ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۵
    2 0
    الان ۴ روز سمت مولانا آب کامل قطعه , آبی بیاد که منبع ذخیره بخوایم بزاریم
  • مرتضی IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۵
    4 0
    برید خجالت بکشید میاد میگه استاندار مشکل آب ۲ روزه دیگه حله الان از آن ۲ روز ۳ هفته گذشته خجالت بکشید
  • رضا IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۵
    2 0
    مجتمع یاس بلوار دهخدا آب ندارد کلافه شدیم
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۵
    0 0
    مولانا5 سه روزهست آب نداره عذر خواهی چه فایده ای داره همچین مدیرهای رو باید از کار اخراج کرد هر چی هم تماس میگیریم با اتفاقات آب اصلا جواب نمیده یایک ساعت باید منتظر باشی تا یه وعده دروغ بهت بدن
  • مهدی IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۵
    0 0
    عذرخواهی به چه درد میخوره.اگر راست میگه با خانواده بیاد یک روز تو خونه من،مهمون من باشه تا بفهمه ما چی میکشیم.در خصوص چاه اجاره ای و تانکر هم فقط یک تانکر گذاشتن،اونم باید به همه نقاط صدرا آبرسانی کنه.هر دو سه روز اونم با التماس و خواهش و کلی انعام دادن میان با منت حدود ۳۰۰۰ لیتر آب می‌ریزن تو مخزن برای ۲۸ واحد.در عرض نیم ساعت تمومه.
  • زینب IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۵
    1 0
    منطقه کرونی کوچه مخابرات الان دو ماه هست آب ندارن فقط شبها بین ساعت ۳ تا ۴ آب نیومد اونم فقط یک ساعت الان دو هفته هست یه قطره آب نمیاد ما مردم چه گناهی کردیم که مسئولان امثال شما داریم اون از هزینه های مسکن که مجبور شدیم حومه شهر زندگی کنیم اینم از بساط آب، اینجا بیشتر مردم مستاجر هستن و خانه هم منبع ندارد و خانم باردار هم هستم دیگه مگه از این بدتر داریم اونم از اون ۱۲۲ مزخرف که باید تمام شارژت رو بگیره و یکساعت تمام داخل نوبت باشی که تازه به اپراتور وصل بشه بعدم که وصل میشی جواب سر بالا میدهید
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۵
    0 0
    اولین بار یک مسئول از مردم عذرخواهی کرد
    • سیدکورش IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۶
      0 0
      عذرخواهی زمانی قابل قبول هست که جناب رییس خودتون همدردمردم باشیدنه منزلتون قصردشت باشه ۲۴ساعت اب تمیزهوای تمیزمنزل ویلایی
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۵
    0 0
    بنده به اطمینان عرض میکنم که مشکل از بی لیاقتی مسئولین هست وگرنه باید برای حفر چاه توی زمستون اقدام میکردند نه الان
  • شهریار IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۵
    1 0
    اینا بخاطر تغییر دولت و ناامیدی مسئولین فعلی از حذف شدنشون در دولت بعدیه و همه چیزو ول کردن به امان خدا
  • م.صفری IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۵
    1 0
    منبع داریم اما اب اینقدر فشار نداره که منبع آبگیری شود حداقل ساعت وصلی اب را بیشتر کنید .در ضمن الان ۴۸ ساعته خیابان پارس اب نداره نه میشه کولر زد که خنک بشیم نه آبی که حتی بخوریم پنکه هم جوابگو نیست
  • ف IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۵
    0 0
    هرروز تو کرونی هم آب داره قطع میشه و به ذخیره نمیرسه کاش چاره ای میکردید
  • طاهره IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۶
    0 0
    تورو خدا هرچه زودتر ی فکری بحال این وضعیت بکنید آخه آدم میخاد ی حمامی بره ی نمازی بخونه، والا تو شهرای کوچیک از صبح از آب منبع استفاده میکنن از ساعت ۵ عصر آب دارن تا فردا صبح موقع اذان ، لطفا فکر اساسی کنید خدا خیرتون بده🙏🙏🙏
  • علی کامگار IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۶
    1 0
    مولانا ۷کوچهای جوانمردی از چهارشنبه تا جمعه کلا اب قطع بود
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۶
    1 0
    چرا باغ شهریها استخرشون اب داره ولی خونه های زیر دست داخل مولانا اب برای خوردن ندارن
  • آیدا IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۶
    1 0
    این چه وضعی دراوردین با دو تا بچه کوچیک.کجا بریم هروز آب قطع میشه
  • شهرام DE ۰۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
    1 0
    خیابان پارس_مرمر_الان‌شد روز ۶مه حتی ۱قطره آب نداره پیگیر هم‌که میشم‌هروز میگن درست میشه کل زندگیم از کار افتاده فقط بلدین داستان تعریف کنید کردین صحرای کربلا تاسف اوره که حتی جواب درستم نمیدین