نماز جمعه نشانگر قدرت مسلمانان و بازدارنده هجوم استکبار است

امام جمعه شهرستان آران و بیدگل گفت: نماز جمعه همچون اعمال حج نشانگر قدرت اسلام است و در مقابل دشمنان بازدارندگی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی در نشست خبری به مناسبت پنجم مرداد و سالروز تشکیل نخستین نماز جمعه شهرستان آران و بیدگل، ضمن تسلیت ایام شهادت اباعبدالله الحسین (ع) بزرگ‌ترین درس این ایام را ایستادگی و ایثار دانست و اظهار کرد: ایثار و مقاومت ضروری‌ترین نیاز جامعه کنونی است.

وی افزود: در جریان مقاومت غزه ایستادگی مظلومان فلسطین در مقابل ظالمان مطرح است و مقاومت آن‌ها برای جهانیان نشانگر روحیه ظلم ستیزی مسلمانان در مقابل اسرائیل غاصب است.

امام جمعه شهرستان آران و بیدگل با اشاره به پنجم مرداد و سالروز تشکیل نخستین نماز جمعه منطقه خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی ایران نخستین نماز جمعه این شهرستان در سال ۱۳۵۸ یکسال تشکیل شد.

سلیمانی نماز جمعه این منطقه را یکی از باشکوه‌ترین نماز جمعه‌های استان اصفهان دانست و تصریح کرد: حضور حداکثری مردم شهرستان آران و بیدگل در نماز جمعه بیانگر جایگاه نماز جمعه و عظمت آن در این منطقه است.

وی با اشاره به جایگاه این فرضیه الهی تاکید کرد: این جایگاه به گونه‌ای است که سوره‌ای در قرآن به نام جمعه نازل شده است که آیات آن گویای این مسئله است که خطاب به مؤمنان می‌فرماید نماز جمعه یکی از ارکان و لوازم استواری پایه‌های دین است.

امام جمعه شهرستان آران و بیدگل گفت: نماز جمعه دو جنبه فرهنگی و سیاسی دارد که بیانگر و نشانه قدرت مسلمین است که خود جنبه بازدارندگی در مقابل دشمنان را دارد.

سلیمانی جنبه فرهنگی این فرضیه را ارتقای آموزش‌های دینی بین مردم و جوانان دانست و افزود: نماز جمعه جایگاهی است که با ایجاد همدلی بین جوانان و مبلغان دین، فرهنگ صحیح زندگی مذهبی، در جامعه ترویج پیدا می‌کند.

وی رسیدگی به مشکلات مردم و مرتفع شدن معضلات منطقه را یکی از فواید و آثار نماز جمعه عنوان کرد و گفت: اقامه این فرضیه الهی از زمان صدر اسلام سفارش شده و برپاکنندگان آن، از آثار و برکات معنوی آن در زندگی و جامعه خود بهره مند می‌شوند.

امام جمعه شهرستان آران و بیدگل با اشاره به نزدیک شدن روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاری تیغی دو لبه است که هم می‌تواند تخریب‌کننده باشد و هم در خدمت مظلومان جامعه قرار گیرد و مشکلات را حل کند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر استعمار غرب، رسانه را با خود همراه کرده و مظلومیت فلسطین را پنهان می‌کند در صورتی که خداوند آنها را رسوا ساخته و پرده از پنهان‌کاری‌های آن‌ها برداشته است.

وی با اشاره به آیه قرآن گفت: خداوند به قلمی قسم می‌خورد که به سود مستضعفان و مظلومان جامعه است نه قلمی که در خدمت ظالم باشد.

امام جمعه شهرستان آران و بیدگل تجلیل از ائمه جمعه فقید، فضاسازی و آذین‌بندی شهر، تجلیل از امام جمعه موقت، برگزاری مسابقات فرهنگی، عطر افشانی گلزار شهدا و معرفی بیشتر امام جمعه شهید آل‌هاشم و در پایان گزارشی از عملکرد امام جمعه منطقه را از دیگر برنامه‌های پنجم مرداد در شهرستان اعلام کرد.

کد خبر 774847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.