اجرای طرح قلم با هدف حمایت از نویسندگان کتاب و خبرنگاران

مشاور وزیر و دبیر قرارگاه عدالت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از جمله برنامه‌های این قرارگاه عدالت به منظور حمایت از هنرمندان مناطق مختلف کشور به ویژه در مناطق کم‌برخوردار اجرای طرح قلم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، احمد مقیمی در دوازدهمین سفر استانی خود به این استان اظهار کرد: با اجرای این طرح دو گروه نویسندگان کتاب و خبرنگاران مورد حمایت بیشتر قرار خواهند گرفت.

وی افزود: اجرای صحیح این طرح می‌تواند از هدر رفتن سرمایه در بخش چاپ کتاب جلوگیری کند و برگزاری دوره‌های مهارت افزایی برای فعالان عرصه خبر می‌تواند مشکلات حوزه خبر را نیز به حداقل برساند.

مشاور وزیر و دبیر قرارگاه عدالت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: از جمله برنامه‌های این قرارگاه عدالت به منظور حمایت از هنرمندان مناطق مختلف کشور بخصوص مناطق کم برخوردار اجرای «طرح قلم» است.

مقیمی تصریح کرد: توانمندسازی ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و قرآنی مناطق محروم برنامه اولویت‌دار این وزارتخانه است.

وی افزود: انجام سفرهای استانی با هدف تبیین ۱۴ طرح آموزشی و حمایتی قرارگاه عدالت فرهنگی در شهرستان‌های محروم و کم برخوردار صورت می‌گیرد.

مشاور وزیر و دبیر قرارگاه عدالت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: استان مرکزی به عنوان استان امامین انقلاب یکی از استان‌های نخبه‌پرور است که هنرمندان بسیاری را در خود پرورش داده است این در حالی‌است که متولیان فرهنگی در راستای توزیع عادلانه منابع در بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری باید با دقت بیشتری اقدام کنند.

مقیمی افزود: ظرفیت‌ها، توانمندی‌های فرهنگی و هنری بسیاری در سطح کشور وجود دارد که می‌طلبد با برنامه‌ریزی دقیق در راستای شناسایی و تقویت آن‌ها گام برداشت.

وی تاکید کرد: افزایش سرعت توسعه و پیشرفت فرهنگی در استان‌ها از جمله اهداف تشکیل قرارگاه عدالت فرهنگی می‌باشد.

مشاور وزیر و دبیر قرارگاه عدالت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اجرای طرح خرید آثار هنرمندان رشته‌های مختلف هنری در مناطق محروم، شناسایی روستاهای قرآنی، حمایت از مؤسسات فرهنگی و هنری شهرستان‌های کم برخوردار و اجرای دوره‌های آموزشی مانند ادبیات طنز و تاریخ شفاهی را از دیگر برنامه‌های اجرایی قرارگاه محرومیت‌زدایی در راستای اجرای عدالت فرهنگی عنوان کرد.

مقیمی تاکید کرد: رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان‌ها به عنوان افراد امین و کارشناسان این عرصه بهتر از هر فردی با معضلات مختلف شهرستان و نویسندگان آشنا هستند.

کد خبر 774838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.