استان مرکزی در دوران دفاع مقدس نقش پشتیبانی از جبهه‌ها را داشته است

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت صنایع آذرآب گفت: استان مرکزی در طول هشت سال دفاع مقدس بواسطه استقرار صنایع استراتژیک و مادر تخصصی، نقش حمایت و پشتیبانی از جبهه‌های نبرد حق علیه باطل را داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی و صنعتی شرکت صنایع آذر آب، صفدرعلی اسدی اظهار کرد: جایگاه ویژه شرکت صنایع آذر آب در پشتیبانی جنگ تحمیلی غیرقابل انکار می‌باشد.

وی افزود: صنایع بزرگ و کوچک استان مرکزی در طول جنگ به تولید تجهیزات نظامی همچون انواع سلاح‌، گلوله توپ، خمپاره، ماشین‌آلات و پل‌های شناور پرداختند و همین امر موجب شد که در جنگ نظامی مورد هجوم دشمن قرار گیرند.

قائم مقام مدیرعامل شرکت صنایع آذر آب گفت: استان مرکزی در طول هشت سال دفاع مقدس بواسطه استقرار صنایع استراتژیک و مادر تخصصی، نقش حمایت و پشتیبانی از جبهه‌های نبرد حق علیه باطل را داشته است.

اسدی تصریح کرد: شدیدترین این حملات پنجم مرداد سال ۱۳۶۵ رخ داد و طی آن، کارخانجات «صنایع آذر آب»، آلومینیوم‌سازی ایران» و «واگن‌سازی پارس» مورد هدف قرار گرفتند که موجب شهادت ۷۸ تن و مجروحیت بیش از ۵۰۰ نفر از کارگران اراکی شد.

وی تاکید کرد: در این حمله نابرابر شرکت صنایع آذر آب پنج شهید به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرد.

قائم مقام مدیرعامل شرکت صنایع آذر آب اضافه کرد: نیروهای غیرتمند شرکت صنایع آذر آب بعد از بمباران صنایع و تشیع با شکوه شهدای بمباران هوایی با همدلی و همبستگی کار ساخت و ساز این صنعت آسیب دیده را از سر گرفتند.

اسدی ادامه داد: صنعت و صنعتگران این شهر پس از گذشت سال‌ها از این حمله وحشیانه محکم و پر صلابت بر جای خود ایستاده‌اند تا نشان دهند مردان صنعت این دیار خستگی ناپذیرند.

وی اظهار کرد: قلب تپنده صنعت آذر آب با غیرت کارگران بدون توقف و تعطیلی بار دیگر به فعالیت خود ادامه داد و از برکت خون شهدایی که بر زمین سالن‌های تولید این کارخانه ریخته شد این واحد صنعتی همواره در اوج است.

قائم مقام مدیرعامل شرکت صنایع آذر آب تاکید کرد: این شرکت یکی از ۱۰ طرح صنعتی دهه نخست انقلاب اسلامی بود و با توجه به حساسیت بالا و داشتن تجهیزات پیشرفته و سیستم و ساختار موجود و کارشناسان فنی، در زمان دفاع مقدس بیشترین خدمات برای پشتیبانی و حمایت از رزمندگان اسلام بر دوش این شرکت قرار داشت.

اسدی خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ درصد ظرفیت تولیدی شرکت صنایع آذر آب ساخت تجهیزات دفاعی برای پشتیبانی از رزمندگان اسلام بود و به همین سبب مورد حمله دشمن بعثی قرار گرفت.

کد خبر 774784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.