بیش از ۳ هکتار از اراضی جنگلی شهرستان بافت طعمه حریق شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافت گفت: بیش از ۳ هکتار از مراتع اطراف روستای رستاق گوغر از توابع شهرستان بافت طعمه حریق شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان، فریبرز امام بخش اظهار کرد: در پی تماس مردمی با کد امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ مبنی بر وقوع آتش سوزی در مراتع اطراف روستای رستاق گوغر، مأمورین پاسگاه ویژه منابع طبیعی و آبخیزداری و پایگاه هلال احمر شهرستان سریعاً به منطقه وقوع حریق عزیمت و با کمک افراد بومی پس از دو ساعت تلاش بی وقفه موفق به اطفا کامل حریق شدند.

وی افزود: وقوع آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع از مهمترین عامل تخریب عرصه‌های منابع طبیعی است که آثار و پیامدهای زیاد و گاهی جبران ناپذیری در ابعاد انسانی، اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی به دنبال دارد. از جمله پیامدهای آتش سوزی جنگل‌ها می‌توان به از بین رفتن بخشی از پوشش جنگلی و مرتعی، به طبع آن از بین رفتن حیات وحش، کاهش تنوع زیستی گیاهی و جانوری، آلودگی هوا و گرم شدن کره زمین، تشدید فرسایش خاک اشاره کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافت با اشاره به اینکه بیش از سه هکتار از مراتع اطراف روستای رستاق گوغر از توابع شهرستان بافت طعمه حریق شد، گفت: بیش از ۹۰ درصد از حریق‌های عرصه‌های طبیعی منشأ انسانی دارند.

وی ادامه داد: مردم طبیعت دوست ضمن خودداری از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع، در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف، آتش‌سوزی، قاچاق چوب، گیاهان دارویی و محصولات جنگلی و … مراتب را با شماره‌گیری کدهای ۱۳۹ و ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان که به‌صورت شبانه روزی آماده دریافت اخبار و گزارش‌های مردمی هستند، اطلاع دهند.

کد خبر 774783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.