سال گذشته ۳۲ نفر در شهرهای حوزه دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز غرق شدند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: سال گذشته در شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ۳۲ نفر بر اثر غرق‌شدگی جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، پژمان بختیاری‌نیا ظهر امروز _چهارشنبه سوم مرداد_ در گفت‌وگوی رسانه‌ای با بیان اینکه غرق‌شدگی یکی از ۱۰ علت اصلی مرگ و میر و سومین علت مرگ ناشی از حوادث غیرعمدی در افراد یک تا ۲۹ ساله در سطح جهان است، اظهار کرد: سال گذشته در شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز ۳۲ نفر بر اثر غرق‌شدگی جان خود را از دست دادند.

وی افزود: در استان خوزستان بیشترین موارد غرق‌شدگی در سنین ۱۸ تا ۲۹ سال اتفاق می‌افتد و در رتبه بعدی، کودکان زیر پنج سال بیشتر در معرض خطر غرق‌شدگی هستند، بنابراین ضمن آموزش نکات و اصول اولیه شنا در مهدکودک‌ها و مدارس، باید هشدارهای لازم هم به والدین کودکان داده شود.

معاون بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: سازمان جهانی بهداشت (WHO) شش راه حل مبتنی بر شواهد را برای جلوگیری از غرق شدن ارائه کرده است که آموزش مهارت‌های اولیه شنا، ایمنی آب و نجات ایمن به کودکان در سن مدرسه و ایجاد مکان‌های امن دور از آب برای کودکان پیش دبستان با مراقبت از کودکان توانا از مهمترین این راه حل‌ها است.

بختیاری‌نیا اضافه کرد: نصب موانع کنترل دسترسی به آب، آموزش افراد حاضر در امر نجات و احیای ایمن و تنظیم و اجرای مقررات ایمن قایقرانی، کشتیرانی و کشتی از جمله پوشیدن وسایل شناور شخصی نیز از دیگر راه حل‌های ارائه شده در این خصوص است.

وی گفت: ایجاد تاب‌آوری و مدیریت خطرات سیل و سایر خطرها هم باید در پیشگیری از غرق‌شدگی مدنظر قرار داده شود.

کد خبر 774782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.