مجوز بهره‌برداری آب در موقوفه زیتون طارم اخذ شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: با توجه به وجود زمین مناسب کشاورزی به مساحت پنج هکتار در طارم از سال گذشته احداث باغ زیتون در این محل آغاز شده و مجوز بهره‌برداری آب به میزان یک لیتر بر ثانیه اخذ شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، حجت‌الاسلام مختار کرمی امروز _چهارشنبه سوم مرداد_ در جریان بازدید از طرح زیتون کاری طارم اظهار کرد: از وظایف اصلی اوقاف اجرای نیات واقفین از طریق رساندن شایسته موقوفات به درآمدزایی با روش‌های به‌روز و بهره‌ورانه است.

وی افزود: اگر وقف درآمد نداشته باشد نیت‌های انسان‌دوستانه و عام‌المنفعه واقفین معطل می‌ماند و هدف از وقف محقق نمی‌شود به همین دلیل اجرای نیت‌های واقفین منوط به درآمدزا بودن موقوفات از اولویت‌های این اداره کل است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه با اشاره به اقدامات اوقاف در زمینه بهره‌وری از باغ زیتون طارم گفت: این پروژه پیشرفت ۷۵ درصدی داشته و هزینه کرد آن هم ۲۰ میلیارد ریال بوده است.

کرمی گفت: پس از ۵۰ سال با احداث باغ زیتون و فروش محصولات آن نیت‌های نیک شاعر نویسنده و معلم طارمی اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به وجود زمین مناسب کشاورزی به مساحت پنج هکتار که جزو وقفیات این دو واقف ارجمند است از سال گذشته احداث باغ زیتون در این موقوفه کلید خورد و با گرفتن مجوز بهره‌برداری آب به میزان یک لیتر بر ثانیه مقدمات طرح آماده شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین ادامه داد: در ادامه با بهسازی و تکمیل چاه آب در اراضی وقفی پایین‌دست و اجرای خط انتقال آب به زمین اصلی، چاله‌کنی برای غرس نهال زیتون به تعداد یک هزار اصله آغاز شد و در مرحله بعد با خرید لوله و اتصالات اجرای شبکه آبیاری قطره‌ای، احداث استخر تأمین و ذخیره آب ۱۶۰۰ متر مربعی نیز آغاز شد و در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: برآورد کل اعتبار مورد نیاز ۳۳ میلیارد ریال است و تاکنون ریالی از نهادها دولتی و خصوصی حمایت و مساعدتی نشده است.

کرمی گفت: با به ثمر رسیدن این طرح تولیدی و کشاورزی برای ۲۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد خواهد شد که امیدواریم به‌زودی این مهم محقق شود.

کد خبر 774764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.