پتروشیمی خراسان برای تحویل کود به کشاورزان همکاری نمی‌کند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: از سال گذشته برای تحویل کود از سوی پتروشیمی با مشکلات زیادی مواجه شدیم و در حال حاضر کود را به سختی تحویل می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمد محمدزاده ظهر امروز _چهار شنبه سوم مرداد_ در ستاد زراعت خراسان شمالی اظهار کرد: به منظور صرفه‌جویی در مصرف، برق چاه‌های کشاورزی از ساعت ۱۱:۰۰ تا ۱۶:۰۰ قطع می‌شود؛ بعضی از چاه‌های آب ۵۰۰ بهره‌بردار کشاورز دارد و باید ببینیم که چه بر سر حوزه کشاورزی می‌آید.

وی افزود: باید به این سمت و سو حرکت کنیم که تسهیلاتی به کشاورزان ارائه شود تا آن‌ها برای تأمین برق مورد نیاز چاه‌های آب به سوی ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی پیش روند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به توزیع کودهای کشاورزی از سوی پتروشیمی، ادامه داد: از سال گذشته برای تحویل کود از سوی پتروشیمی با مشکلات زیادی مواجه شدیم و پتروشیمی کود را به سختی تحویل می‌دهد.

محمدزاده عنوان کرد: هم‌اکنون باید کشاورز خود را برای سال زراعی آینده آماده کند، اما در حال حاضر پتروشیمی کود تحویل نمی‌دهد.

وی با اشاره به مطالبات گندم‌کاران استان، تاکید کرد: تاکنون ۱۳۲ هزار تن گندم در ۲۶ مرکز خرید با مبلغ ۲.۳ همت خریداری شده است، اما هنوز یک ریال از وجوه خرید به کشاورزان پرداخت نشده که کشاورزان را در فشار زیادی قرار داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اضافه کرد: کشاورز بابت اجاره کمباین برای برداشت گندم پول قرض کرده یا برای آماده‌سازی کشت در سال زراعی آینده نیازمند نقدینگی است؛ بنابراین باید مطالبات گندم کاران هرچه سریع‌تر پرداخت شود.

محمدزاده ادامه داد: طی سال زراعی جاری در ۱۴۲ هزار هکتار کشت گندم، در ۱۵۱ هزار هکتار کشت جو و در ۳۷۱۸ هکتار کشت کاملینا انجام شده است.

کد خبر 774756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.