رونق بازار عرضه پرندگان زینتی اصفهان در بازار ارغوان رقم می‌خورد

رئیس شورای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان گفت: حلقه توزیع و عرضه پرندگان زینتی اصفهان مغفول مانده بود که این اقدام در شهرداری اصفهان مکان‌یابی و امکان‌سنجی شد که پروژه آن در مراحل پایانی قرار دارد تا موجب رونق بازار عرضه پرندگان زینتی شود.

ایرج حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بازدید از پروژه‌های سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان در بازار گل و گیاه ارغوان و میدان مرکزی میوه و تره‌بار اظهار کرد: در اساس‌نامه سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان حمایت از تولیدکنندگان به‌ویژه بخش کشاورزی مطرح و در این راستا فعالیت‌هایی در شهر آغاز شده است که با جدیت دنبال می‌شود.

وی افزود: این پروژه‌ها مرتبط با بخش کشاورزی است و در قالب فرآورده‌های کشاورزی یا حمایت از تولیدکنندگان اصلی بخش کشاورزی در مرحله اجرا قرار دارد.

رئیس شورای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان با اشاره به بازدید از پروژه بازار بین‌المللی ارغوان تاکید کرد: این پروژه درباره موضوعات گل و گیاه و توزیع آن فعالیت خواهد کرد و در همان بازار پروژه‌ای با عنوان پرندگان زینتی و ماهی‌های زینتی در حال انجام است.

حیدری با بیان اینکه با حضور متولیان بخش کشاورزی از جمله سازمان جهاد کشاورزی، معاونت تولیدات دام و اداره کل دامپزشکی استان، بازدیدی از پروژه پرندگان زینتی واقع بازار گل و گیاه بین‌المللی ارغوان انجام شد، ادامه داد: ساختار بخش کشاورزی از تولید تا مصرف است، از این‌رو زنجیره‌هایی با عنوان زنجیره‌های ارزش، تولید و تعمیر در این بخش تعریف شده است.

رئیس شورای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان خاطرنشان کرد: حلقه توزیع و عرضه مستقیم به مصرف‌کنندگان یکی از حلقه‌های مورد نیاز بخش کشاورزی است، در این راستا ظرفیت قانونی این کار در سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان مهیا است و دید مدیران آن به این سمت حرکت می‌کند.

حیدری گفت: در حال حاضر این اقدامات درباره گل و گیاه و پرندگان زینتی (با توجه به اینکه یکی از شغل‌های پردرآمد جهان بوده و اصفهان در زمینه فعال است) انجام شده است.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی و نظام مهندسی استان متولی ورود سرمایه‌های مردم در بخش کشاورزی هستند و صدور مجوزهای مربوط به موضوع گل و گیاه، باغبانی، دام‌پروری و طیور (پرندگان زینتی)، دروازه‌های ورود سرمایه‌های مردمی است.

بارانداز ماهی میدان میوه و تره‌بار اصفهان بر اساس استانداردهای تخصصی ساختار دام‌پزشکی و فنی مهندسی بهره‌برداری می‌شود

رئیس شورای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان تاکید کرد: حلقه توزیع و عرضه پرندگان زینتی مغفول مانده بود که این اقدام در استان اصفهان به‌صورت تخصصی در شهرداری اصفهان مکان‌یابی و امکان‌سنجی شد که پروژه آن در مراحل پایانی قرار دارد و موجب رونق بازار عرضه پرندگان زینتی می‌شود.

حیدری گفت: مکان‌یابی خوب برای این پروژه، یکی دیگر از ویژگی‌های این پروژه است، زیرا در نزدیکی فرودگاه برای صادرات محصولات کشاورزی و دام‌پروری قرار دارد، همچنین این پروژه تأثیر بسزایی در رونق صادرات پرندگان زینتی شهر اصفهان دارد.

وی با اشاره به بازدید از بازار میدان میوه و تره‌بار این کلان‌شهر ادامه داد: این میدان یکی از میادین خیلی خوب شهر در زمینه‌های مختلف است.

رئیس شورای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان خاطرنشان کرد: تالار ماهی یکی از قسمت‌های ارزشمند میدان میوه و تره بار است که بر اساس دستورالعمل‌ها و قوانین بخش کشاورزی اجرا شد.

حیدری گفت: موضوع بارانداز مبدا و مقصد درباره محصولات کشاورزی موجب کاهش هزینه‌های تولید، حذف واسطه‌ها از تولید به مصرف و ارزش افزوده برای استان و شهر اصفهان می‌شود، همچنین پس از اقدامات مطالعاتی، بارانداز ماهی انجام شد و در سال جاری به افتتاح می‌رسد.

وی افزود: با این پروژه، اصفهان به‌عنوان توزیع‌کننده و بارانداز مبدا ماهی برای مصرف‌کننده به‌صورت عمده برای کشور و به‌صورت خرده برای شهر معرفی می‌شود.

رئیس شورای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان تاکید کرد: این بارانداز بر اساس استانداردهای تخصصی ساختار دام‌پزشکی و فنی مهندسی به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید و به امنیت غذایی و سلامت غذایی شهر کمک می‌کند.

کد خبر 774755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.