اجرای شبکه آب شرب برای ۴۳۲ روستای استان گلستان/ پیشرفت ۳۲.۷ درصدی در شبکه توزیع و آب‌رسانی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان از اجرای شبکه آب شرب برای ۴۳۲ روستای بدون آب خبر داد و گفت: بیش از ۲۹۰ کیلومتر لوله‌گذاری خطوط انتقال و شبکه توزیع آب در گلستان انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، ابوالفضل رحیمی پیش از ظهر امروز _چهارشنبه سوم مرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای بهبود وضعیت آب استان در قالب این طرح، اجرای شبکه آب شرب برای ۴۳۲ روستای فاقد آب یا دچار تنش آبی در برنامه وزارت نیرو قرار گرفت و به صورت ویژه روند اجرای این طرح دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۹۰ کیلومتر لوله‌گذاری خطوط انتقال و شبکه توزیع آب در گلستان انجام شده، اضافه کرد: از این میزان لوله‌گذاری ۱۶۹ کیلومتر برای انتقال آب شرب و بیش از ۱۲۱ کیلومتر برای اجرای شبکه توزیع آب شرب در ۲۵ روستا محروم استان بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان افزود: در راستای بهبود وضعیت آب استان در قالب این طرح، اجرای شبکه آب شرب برای ۴۳۲ روستای فاقد آب یا دچار تنش آبی در برنامه وزارت نیرو قرار گرفت و به‌صورت ویژه روند اجرای این طرح کنترل و دنبال می‌شود.

رحیمی توضیح داد: حجم پروژه‌های اجرا شده در طرح ملی جهاد آبرسانی در این استان را حفر و تجهیز هشت حلقه چاه، احداث یک باب ایستگاه پمپاژ، ساخت هشت باب مخزن ذخیره آب شرب و اجرای ۲۹۰ کیلومتر عملیات خط انتقال و شبکه توزیع آب شرب با پیشرفت فیزیکی ۳۲.۷ درصد عنوان کرد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به آینده اجرای این طرح افزود: امید است با تکمیل و بهره‌برداری و وارد مدار شدن این تأسیسات بخشی از مشکلات حوزه روستاهای گلستان مرتفع شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان ضمن اشاره به کاهش تماس‌های مردمی در رابطه با قطعی یا افت فشار آب افزود: در سه ماه نخست سال جاری ۱۳ هزار تماس با مرکز ارتباط مردمی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان برقرار شد که از این تعداد نسبت به مشابه سه ماه نخست سال گذشته تعداد تماس‌ها ۵۰ درصد افزایش داشته است، اما تماس‌های قطعی آب یا افت فشار در شبکه آب‌رسانی کاهش داشته است.

رحیمی اظهار کرد: تعداد تماس‌های قطعی آب و افت فشار در سطح استان ۲۵ درصد کاهش داشته است و این شاخص در شهرستان گرگان نسبت به مشابه سال گذشته با کاهش ۵۰ درصدی روبه‌رو بوده است.

کد خبر 774698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.