نوسازی و ایمن‌سازی ساختمان‌های بافت فرسوده و حاشیه شهری در دستور کار قرار دارد

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: نوسازی و ایمن‌سازی ساختمان‌های بافت فرسوده و حاشیه شهری در قالب طرح نهضت ملی مسکن با ارائه تشویقات ویژه برای متقاضیان جهت مقاوم سازی بناهای نا ایمن برای کاهش مخاطرات در بلایای طبیعی در دستور کار این طرح قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، گردهمایی رزمایش بسیج نوسازی مسکن بازآفرینی شهری با حضور مسؤلین قرارگاه بسیج سازندگی سپاه شهدای استان و نمایندگان گروه‌های جهادی به منظور هماهنگی و تبیین برنامه‌های نوسازی مسکن در محلات هدف شامل بافت‌های فرسوده سکونتگاه‌های غیر رسمی حاشیه شهری برگزاری شد.

رسول عطایی در این رزمایش اظهار کرد: یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های دولت در توسعه مسکن آحاد مردم اجرای برنامه‌های بازآفرینی شهری به منظور نوسازی و بهسازی محلات هدف از جمله بافت فرسوده، بافت‌های تاریخی و سکونت گاه‌های غیر رسمی و محلات حاشیه شهری است که جهت تحقق این برنامه‌ها تشویقات و تخفیفات متعددی به متقاضیان داده می‌شود.

وی افزود: در راستای تبیین اهداف طرح و اطلاع رسانی عمومی در خصوص حمایت‌ها دولتی و تشویقات کم نظیر اجرای نوسازی مسکن در محله‌های هدف از توان و ظرفیت پایگاه‌های مقاومت بسیج و گروه‌های جهادی استفاده می‌شود.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: نوسازی و ایمن‌سازی ساختمان‌های بافت فرسوده و حاشیه شهری در قالب طرح نهضت ملی مسکن با ارائه تشویقات ویژه برای متقاضیان جهت مقام سازی بناهای نا ایمن برای کاهش مخاطرات در بلایای طبیعی در دستور کار این طرح قرار دارد.

علی حیرانی مسئول قرارگاه بسیج سازندگی سپاه شهدای آذربایجان‌غربی نیز در این رزمایش از اعلام آمادگی نیروهای بسیج و گروهای جهادی جهت تبیین و اطلاع رسانی همگانی از مزایای این طرح خبر داد و افزود: گروهای جهادی با بهره مندی از جوانان بسیجی همیشه در کنار مردم بوده و آمادگی مشارکت در ساخت و اجرای نوسازی مسکن در محلات هدف طرح باز آفرینی شهری را دارد.

کد خبر 774697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.