شیعه‌زاده؛ شهیدی با زندگی‌نامه عجیب

دوران دفاع مقدس، یکی از دوران‌های درخشان ایران اسلامی است که بهترین جوانان این مرزوبوم راهی جبهه‌های حق علیه باطل شدند تا کسی به این خاک نگاه چپ نکند، «سیف‌الله شیعه‌زاده» یکی از این جوانان است؛ تنها شهید بهزیستی مازندران که با زندگی‌نامه عجیبش در راه اعتلای اسلام جان داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، زمانی که چشم به این دنیا گشود، فکرش را نمی‌کرد، تقدیر الهی برای او جایگاه خاصی رقم بزند؛ سومین فرزند خانواده بود که در همان ادوار کودکی طعم شیرین مادر را از دست داد و به دلیل ناملایمات روزگار و نداشتن توانایی مالی پدر به همراه خواهرش در دو سالگی به مرکز شبه خانواده بهزیستی شهرستان آمل سپرده شد و طیبه علیپور از مددکاران پرتلاش و با دغدغه آن مرکز جای مادرش را برایش پر کرد.

هفت سال از بهترین دوران زندگی سیف‌الله در کنار این مددکار که دیگر همه زندگی‌اش شد، گذشت تا اینکه به همراه همه کودکان و نوجوانان آن مرکز به همراه خواهرش به مرکز بهزیستی مشهد مقدس منتقل شد، اما تقدیر الهی برای این کودک بی‌مادر اتفاقات دیگری در نظر گرفته بود، او از خواهر جدا و به تربیت حیدریه انتقال داده شد و در آن‌جا به دور از خواهر و خانم علیپور به دوران نوجوانی رسید.

تفنگی که بزرگ‌تر از قد سیف‌الله بود

انقلاب که شد، بحبوحه ناامنی مالی شبه خانواده‌ها را در بر گرفت و سیف‌الله چهارده ساله از تربیت حیدریه به آمل و از آنجا به تهران منتقل شد و در آنجا بخش‌نامه‌ای به مراکز بهزیستی و شیرخوارگان ابلاغ شد تا آن کودکان بی‌سرپرست و یتیم به خانواده‌هایشان باز گردانده شوند.

پدر توانایی و نگهداری دو فرزند را نداشت و بین دختر و پسر، دختر را قبول کرد و سیف‌الله در مرکز تهران ماند تا تکلیفش مشخص شود، مدیریت مرکز براساس آن ابلاغیه به پدرش گفت که اگر خود توانایی نگهداری نداری، به یکی از بستگان نزدیکت بسپار تا حضانت سیف‌الله را قبول کند و بدین شکل او به عمو و خانواده‌اش سپرده شد، عمو تمام توان خود را به کار گرفت تا به سیف‌الله در میان خانواده پرجمعیتش سخت نگذرد اما او راه دیگری را در ذهن حلاجی کرده بود، راهی که هم‌سن‌وسالانش در آن دوران انتخاب کرده بودند.

زمانی که سیف‌الله عازم جبهه شد، تنها ۱۶ سال سن داشت و با وجود مخالفت‌های عمو و خانواده‌اش رفتنش را به خاطر حفظ خاک و دین اسلام وظیفه می‌دانست، تفنگی که سیف‌الله بر دوش می‌گرفت، به اندازه قدش بود اما تا آخرین لحظه آن را از خود دور نمی‌کرد.

شیعه‌زاده؛ شهیدی با زندگی‌نامه عجیب

رستگاری در کردستان

او که با زندگی‌نامه عجیبش در دهم مرداد ۱۳۶۴ پس از اسارت به دست کومله‌های ستمگر و با دادن شکنجه‌های بسیار بر بدن با شلیک تیری بر سرش در مریوان کردستان به شهادت رسید.

مزار سیف‌الله شیعه‌زاده در روستای تازه‌آباد بخش سرخ‌رود قرار دارد، شهیدی که تنها شهید بهزیستی استان مازندران است و هر سال با آغاز گرامی‌داشت هفته بهزیستی مزار این شهید با حضور رؤسای بهزیستی استان، شهرستان‌های آمل و محمودآباد و کارکنان این دستگاه با گلاب و گل عطرافشانی و غبارروبی می‌شود.

کبری اسفندیاریان رئیس بهزیستی آمل با حضور بر سر مزار او در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مازندران شعار سال‌جاری هفته بهزیستی را نهضت حسینی، خدمت مردمی عنوان کرد و گفت: به این مناسبت همراه کارکنان و مدیران مراکز تحت پوشش بهزیستی آمل برای مراسم غبارروبی تنها فرزند و شهید بهزیستی مازندران حضور رساندیم.

وی افزود: این شهید از فرزندان سابق این سازمان بود که توسط خانم علیپور از مددکاران شبه خانواده آن زمان بزرگ شد و به عنوان مادر جای او را گرفت.

رئیس بهزیستی آمل افزود: آن‌چه از شهید گفته شده با وجود سن کم کمک حال و کمک کار مادر علیپور و همه افراد در آن مرکز بود و حس مسئولیت بر همه داشت.

وی خاطرنشان کرد: شهید شیعه‌زاده حتی داوطلبانه در جبهه‌های جنگ حضور پیدا کرد و زمانی هم که به شهادت رسید، به لحاظ اخلاقی زبانزد گردان و گروه خود بوده است.

کد خبر 774695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.