خشونت علیه زنان و دختران در بریتانیا «اپیدمی» شد

خشونت علیه زنان ۲۰ درصد از کل جرایم گزارش‌شده در انگلیس و ولز از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ را تشکیل می‌دهد. تخمین زده می‌شود که از هر ۲۰ نفر، یکی مرتکب خشونت علیه زنان و دختران در سال باشد که تعداد واقعی آن‌ها به‌طور قابل‌توجهی بیشتر است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، پلیس بریتانیا هشدار داده است که زنان و دختران این کشور از سطوح «اپیدمی» جرایم خشونت‌آمیز رنج می‌برند و گزارش جدیدی از بیش از یک میلیون جرم در طول یک سال ثبت شده است.

گزارشی که توسط شورای رؤسای پلیس ملی و کالج پلیس بریتانیا منتشر شده است، نشان می‌دهد که خشونت علیه زنان و دختران حدود ۲۰ درصد از کل جرایم گزارش شده در انگلیس و ولز از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ را تشکیل می‌دهد به‌طوری‌که از هر شش قتل در انگلیس و ولز، یک مورد مربوط به خشونت خانگی بوده است. بر اساس این داده‌ها، حداقل یک زن از هر ۱۲ زن هر سال قربانی جنایات خشونت‌آمیز جنسیتی از جمله تجاوز جنسی، تعقیب، اذیت و آزار جنسی برخط می‌شود، البته پلیس ملی این آمار را بیشتر به علت جنایات گزارش‌نشده می‌داند.

به گفته مگی بلیت، معاون رئیس پلیس بریتانیا، این داده‌ها هر سال «تعجب‌آور» و در مقیاس و پیچیدگی افزایش می‌یابد و جرایم خشونت‌آمیز که دختران و زنان را هدف قرار می‌دهند، از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ حدود ۳۷ درصد افزایش یافته است.

خشونت علیه زنان و دختران در بریتانیا «اپیدمی» شد

این گزارش تخمین می‌زند که آزار و بهره‌کشی جنسی از کودکان از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۲ میزان ۴۳۵ درصد افزایش یافته است یعنی از حدود ۲۰ هزار مورد به نزدیک ۱۰۷ هزار رخداد رسیده است.

ارقام نشان می‌دهد که مقیاس خشونت به قدری عظیم است که مجریان قانون به‌تنهایی نمی‌توانند به آن رسیدگی کنند. تخمین زده می‌شود که از هر ۲۰ نفر، یکی مرتکب خشونت علیه زنان و دختران در سال باشد که تعداد واقعی آن‌ها به‌طور قابل‌توجهی بیشتر است. این گزارش به داده‌های اولیه اشاره می‌کند که نشان می‌دهد تعداد بازداشت‌ها از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲، حدود ۲۵ درصد افزایش داشته است.

بلیت در بیانیه‌ای گفت: «خشونت علیه زنان و دختران یک وضعیت اضطراری ملی است. ما باید به عنوان یک جامعه برای ایجاد تغییر پیش برویم و دیگر خشونت علیه زنان و دختران را نپذیریم.»

دولت بریتانیا سال گذشته خشونت علیه زنان و دختران را به‌عنوان یک تهدید ملی برای امنیت عمومی طبقه‌بندی کرد و به نیروهای پلیس گفته شد که واکنش خود به این موضوع را همچون «تروریسم» و جرایم سازمان‌یافته در اولویت قرار دهند.

در این گزارش آمده است که هزاران افسر پلیس به تازگی برای تحقیق در مورد تجاوز جنسی و سایر جرایم جنسی در سال گذشته آموزش دیده‌اند.

خشونت علیه زنان و دختران در بریتانیا «اپیدمی» شد

کد خبر 774672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.