ورود جدی دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری مازندران در جهت مبارزه با مگس مدیترانه‌ای

مدیرعامل پدافند غیرعامل استانداری مازندران با اشاره به ورود ۴۰ ساله مگس مدیترانه‌ در کشور از ورود جدی دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری این استان به مبارزه با این مگس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حمید بخشی صبح امروز _چهارشنبه سوم مرداد_ در جریان رزمایش سراسری پدافند غیرعامل مدیریت مگس میوه مدیترانه‌ای در میاندورود با اشاره به سابقه ۴۰ ساله حضور این آفت در کشور اظهار کرد: سالانه روش‌های متفاوتی برای مقابله با مگس مدیترانه‌ای در دستور کار قرار می‌گیرد، اما این آفت همچنان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین چالش‌های باغداران مرکبات در کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها باید با انسجام و همدلی برای کاهش جمعیت مگس میوه مدیترانه‌ای تلاش کنند، افزود: این آفت نه‌تنها به باغات مرکبات آسیب می‌زند، بلکه خسارات اقتصادی قابل‌توجهی نیز به اقتصاد استان مازندران وارد می‌کند.

مدیرعامل پدافند غیرعامل استانداری مازندران با اشاره به نقش دانشگاه‌ها و مراکز علمی در حل این معضل عنوان کرد: دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری باید به‌طور جدی به این مسئله ورود کنند و با انجام تحقیقات علمی و ارائه راهکارهای نوین به حل این مشکل کمک کنند.

بخشی از همه دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌های ذی‌ربط، کشاورزان و مردم استان خواست که با همکاری یکدیگر در مبارزه با مگس میوه مدیترانه‌ای تلاش کنند و این آفت را به‌عنوان یک تهدید جدی برای کشاورزی و اقتصاد استان تلقی کنند.

کد خبر 774660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.