واکسیناسیون رایگان ۴۰ هزار قلاده سگ در گلستان

مدیرکل دامپزشکی استان گلستان از واکسینه ۴۰ هزار قلاده سگ به صورت کاملاً رایگان خبر داد و گفت: قیمت هر واکسن هاری برای سازمان دامپزشکی حدود ۵۰۰ هزار تومان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، علی کاووسی، صبح امروز- چهارشنبه سوم مرداد – در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته حدود ۴۰ هزار قلاده سگ به صورت کاملاً رایگان واکسینه شدند، برای جلوگیری از شیوع بیماری هاری سازمان دامپزشکی سالانه سگ‌های صاحب دار، سگ‌های گله و نگهبان را به صورت رایگان واکسینه می‌کند.

وی با بیان اینکه متولی جمع‌آوری و سامان دهی سگ‌های ولگرد با توجه به مصوبه وزارت کشور به استانداری‌ها محول شده، افزود: در نهایت این وظیفه از سوی استانداری به شهرداری‌ها و به دهیاری‌ها محول شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان گلستان ادامه داد: بعد از جمع‌آوری و اسکان در پناهگاه‌هایی که از سازمان دامپزشکی مجوز گرفته‌اند با نظارت یک مسئول فنی دامپزشکی واکسیناسیون بیماری هاری، سم پاشی و ضدعفونی سگ‌ها و محل اسکان آنها از طرف دامپزشکی به عنوان عضوی از این کارگروه به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۴۰ هزار قلاده سگ به صورت کاملاً رایگان واکسینه کردیم، افزود: قیمت هر واکسن هاری برای سازمان دامپزشکی حدود ۵۰۰ هزار تومان است.

به گفته کاووسی، دامپزشکی فقط هزینه واکسیناسیون بیماری هاری سگ‌ها را پرداخت می‌کند و برای درمان سایر بیماری‌ها دارو و واکسن را شهرداری می‌پردازد.

وی ادامه داد: در بحث عقیم سازی این سگ‌ها مسئول پناهگاه‌ها باید با بخش خصوصی قرارداد ببندند وزارت کشور برای عقیم سازی این سگ‌ها بودجه‌ای به سازمان دامپزشکی تخصیص نداده‌اند، پناهگاه‌ها برای عقیم سازی باید از بخش خصوصی کمک بگیرند.

مدیر کل دامپزشکی استان گلستان در خاتمه تصریح کرد: از مردم درخواست داریم به این سگ‌های ولگرد غذا ندهند حمایت از این حیوانات باید از راه درست و اصولی صورت بگیرد.

کد خبر 774632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.