بی‌احترامی به من، توهین به ورزش بود

پیشکسوت شمشیربازی کشورمان در واکنش به ممانعت از ورود او به سالن تمرین گفت: بی‌احترامی به من، در واقع بی‌احترامی به ورزش و شمشیربازی ایران بود.

کیومرث طلوعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره ممنوعیت ورود وی به آکادمی شمشیربازی اظهار کرد: روز دوشنبه قصد حضور در سالن شمشیربازی را داشتم، اما مسئول مربوطه گفت «با تصمیم هیئت‌مدیره شما اجازه ورود به سالن را ندارید»؛ با این موضوع مخالفت نکردم و تنها درخواست کردم برای جمع کردن وسایل شخصی خود به سالن بروم.

وی افزود: ریشه این اتفاق به دو مسئله برمی‌گردد؛ ابتدا اینکه در سال‌هایی که در شمشیربازی فعالیت داشتم تلاش کردم به خانواده‌ها فشاری وارد نشود و هزینه‌ها را تا کم‌ترین میزان ممکن کاهش دادم.

پیشکسوت شمشیربازی تصریح کرد: از هیچ‌کدام از قهرمان‌های خود پولی دریافت نکردم و به همین دلیل مدتی بود در آکادمی بابت همین موضوع که از خانواده‌ها پول اندکی دریافت کنیم با برخی افراد با مشکل مواجه شدیم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر زمانی که این سالن تأسیس شد برای تأمین بودجه بخشی از آن با مشکل مواجه شدیم و از خیری تقاضا کردیم تا برای تأمین بودجه با ما همکاری کند تا این سالن تجهیز شود و در سوی مقابل نام فرزند وی را روی این ورزشگاه گذاشتیم، اما پس از آن شرایط به‌گونه دیگری رقم خورد و این خیر سالن را از آن خود کرد.

طلوعی با اشاره به مشکلات پیش آمده پیرامون مالکیت باشگاه خاطرنشان کرد: روی همین موضوع حساسیت نشان دادم و اعتراض کردم؛ چرا وی زمانی که ۸۵ درصد این سالن توسط دولت تجهیز شده است به عنوان خیر برای تأمین ۱۵ درصد باقی‌مانده پا پیش گذاشت و در حال حاضر این سالن را تحت اختیار خود قرار داده است؟

وی اضافه کرد: مشکلات ما با هیئت مدیره بر سر همین دو موضوع است و من مخالف دریافت هزینه بالا از خانواده‌ها بودم، چراکه شمشیربازی در ذات خود ورزش پرهزینه‌ای است و از همین‌رو قصد داشتم هزینه کمی بابت سالن از ورزشکاران دریافت شود.

پیشکسوت شمشیربازی یادآور شد: این سالن متعلق به اصفهان و دولت است، اما آقایان آن را صاحب شده‌اند و هر قانونی که بخواهند را در آن پیاده می‌کنند و از همین‌رو با من مشکل داشتند.

وی در تشریح توافق صورت گرفته پیش از تجهیز سالن بیان کرد: تنها توافق اولیه ما بر سر این موضوع بود که نام فرزند سرهنگ‌پور روی این سالن باشد و غیر از آن توافقی نداشتیم و وی به عنوان خیر پا به میدان گذاشت تا مواردی همچون کفپوش‌ها را تعمیر و تجهیز کند.

وی تاکید کرد: دیروز به سالن رفتم و تمام وسایل خود را از سالن بردم؛ چند سال حضور من در این مجموعه موجب شده بود دودستگی از بین برود، اما در حال حاضر نارضایتی به وجود آمده است.

طلوعی عنوان کرد: مشکل اصلی راه ندادن من به سالن نیست، مشکل اصلی توهین به شمشیربازی است؛ چراکه من قدیمی‌ترین عضو شمشیربازی هستم و این کار توهین به ورزش ایران بود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر تمرینات خود را در سالن تختی یا آموزش و پرورش را دنبال خواهیم کرد، اما این بی‌احترامی به من در واقع بی‌احترامی به ورزش و شمشیربازی ایران بود.

کد خبر 774603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.