نصب بنرهای فرهنگ‌سازی در شهر کربلا به ۳ زبان توسط شهرداری اصفهان

رئیس ستاد اربعین شهرداری اصفهان گفت: در ایام اربعین حسینی به سه زبان زنده دنیا از جمله فارسی، عربی و انگلیسی در راستای فرهنگ‌سازی در شهر کربلا اقدام به نصب بنر می‌کنیم.

سیدمهدی عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اقدامات شهرداری اصفهان در کربلا برای اربعین حسینی اظهار کرد: ۵۰ دستگاه پرس زباله از طرف شهرداری این کلان‌شهر و ۱۳ شهر این استان به شهر کربلا اعزام می‌شود.

وی افزود: ماشین‌آلات اعزامی به شهر کربلا شامل مواردی از جمله پرس حمل زباله، جاروی مکانیزه، جدول‌شور مکانیزه، تانکر آب، جرثقیل ۲۵ و ۱۰ تنی، خودرو حمل جنازه، خودرو نیسان و اتوبوس می‌شود.

رئیس ستاد اربعین شهرداری اصفهان تاکید کرد: ژنراتور برق، دستگاه یخ‌ساز، حمام و سرویس بهداشتی، نیروی انسانی از جمله آتش‌نشانان و پاکبانان از دیگر موارد ارسالی این کلان‌شهر به کربلا و چذابه است.

عسگری گفت: طبق توافقاتی که با شهرداری کربلا انجام شده است، محلی برای موضوعات مختلفی از جمله ماشین‌آلات و اسکان در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به رویکرد فرهنگی شهرداری اصفهان در شهر کربلا ادامه داد: با توجه به بازدید شهردار این کلان‌شهر در سال گذشته از سطح شهر کربلا قرار شد، اقدامات خاصی در این شهر انجام شود و به‌طور مثال تعدادی سطل زباله بین موکب‌ها جانمایی و پلاستیک‌های زباله توزیع شد.

رئیس ستاد اربعین شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: از این‌رو فرهنگ‌سازی را در دستور کار سال جاری قرار داده‌ایم و در این راستا تعدادی نیرو با عنوان تیم فرهنگی به شهر کربلا اعزام شده و طبق هماهنگی با شهرداری کربلا، محل‌های خدمت‌رسانی شهرداری اصفهان مورد بررسی قرار گرفت؛ در این راستا قرار است در ایام اربعین حسینی به سه زبان زنده دنیا از جمله فارسی، عربی و انگلیسی در راستای فرهنگ‌سازی در شهر کربلا اقدام به نصب بنر کنیم.

عسگری با بیان اینکه در راستای آموزش چهره‌به‌چهره برای فرهنگ‌سازی اقداماتی انجام شده است، گفت: ۱۰ نیروی عرب نیز از طرف شهرداری این کلان‌شهر موظف به برگزاری جلسه با موکب‌های شهر کربلا در راستای آموزش و فرهنگ‌سازی هستند، امیدواریم با این اقدام شاهد مشکل جدی در شهر کربلا نباشیم.

وی افزود: زیباسازی خیابان‌های محوله به شهرداری اصفهان نیز توسط شهرداری این کلان‌شهر انجام می‌شود.

کد خبر 774601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.