دمای هوای گیلان ۸ درجه کاهش پیدا می‌کند

مدیرکل هواشناسی گیلان از هشدار سطح زرد هواشناسی برای فعالیت سامانه ناپایدار از اواخر وقت فردا چهارشنبه تا دوشنبه هفته آینده در استان خبر داد و گفت: طی این مدت روند کاهشی دمای هوا چهار تا هشت درجه سلسیوس پیش‌بینی می شود.

محمد دادرس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده نفوذ تدریجی سامانه ناپایدار از اواخر وقت فردا چهارشنبه در گیلان است.

وی افزود: طی این مدت به تناوب بارندگی (برخی مناطق رگباری و موقتی شدید) و رعد و برق (به ویژه ارتفاعات و دامنه‌ها)، روند کاهش دما (چهار تا هشت درجه سلسیوس)، وزش باد، گاهی شدید، مه آلودگی، مناطق مستعد بارش تگرگ فراهم خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی گیلان از هشدار سطح زرد هواشناسی برای فعالیت سامانه ناپایدار از اواخر وقت فردا چهارشنبه تا دوشنبه هفته آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: آب‌گرفتگی منطقه‌ای، لغزندگی سطح جاده‌ها به ویژه محورهای کوهستانی و کاهش دید افقی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال جاری شدن سیلاب موقتی، احتمال لغزش و رانش، سقوط سنگ، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و سازه‌ها و برخورد صاعقه از اثرات فعالیت این سامانه پیش‌بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: شهروندان و گردشگران طی این مدت از توقف، استقرار و برپایی چادر مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

وی ادامه داد: به‌منظور جلوگیری از وقوع حوادث و صدمات ناگوار انسانی، شهروندان و مسافران طی این مدت از کوهنوردی در مناطق کوهستانی و عشایر از جابه‌جایی و کوچ اجتناب کنند.

دادرس تصریح کرد: طی این مدت مدیریت ورودی و خروجی زمین‌های کشاورزی و شالیزارها و تمهیدات لازم در بخش‌های مختلف کشاورزی، احتیاط در ترددهای جاده‌ای به ویژه محورهای کوهستانی، محکم کردن سازه‌های موقت، تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و هنگام وقوع رعدوبرق پناه گرفتن در مکان‌های امن و سرپوشیده ضروری است.

وی گفت: از عصر روز پنج شنبه جاری تا شنبه هفته آینده، شرایط دریای خزر برای ورود خروج کشتی به بندر مناسب و برای عملیات‌های لایروبی و یدک کشی نامناسب خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه شرایط برای تخلیه و بارگیری غلات به دلیل رگبار پراکنده طی پنج شنبه جاری گاهی موقتاً نامناسب است، تاکید کرد: شرایط برای شنا به تدریج طی پنج شنبه جاری تا شنبه هفته آینده گاهی نامناسب خواهد شد.

دادرس افزود: با توجه فعالیت کانون‌های گرد و خاک در اطراف منطقه، در برخی نقاط استان گیلان آسمانی غبار آلود دور از انتظار نیست.

کد خبر 774577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.