۳ مرکز مشاوره در کاشان افتتاح شد

رئیس اداره بهزیستی کاشان گفت: سه مرکز مشاوره با هدف تحکیم خانواده در کاشان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، لیلا متقی امروز _سه‌شنبه دوم مرداد_ در آئین افتتاح سه مرکز مشاوره در کاشان اظهار کرد: این مراکز با هدف تحکیم خانواده در کاشان افتتاح شد.

وی افزود: مراکز مشاوره طلوع رویش اولین مرکز تخصصی مشاوره کودکان در کاشان در خصوص ارزیابی و درمان انواع اختلالات دوران کودکی (اختلال بیش فعالی و نقص توجه، اختلال یادگیری، اختلال اضطرابی و افسردگی کودک، اختلال طیف اوتیسم، اختلال رفتاری، ارزیابی و تست هوش و آغاز به کار کرد.

رئیس اداره بهزیستی کاشان مرکز مشاوره خانوادگی آوینه را یکی دیگر از این مراکز نام برد و گفت: این مرکز با هدف ارتقا تحکیم خانواده شروع به فعالیت کرد.

متقی نژاد مرکز مشاوره عمومی لیان را با کارشناسان مشاوره اجتماعی حقوقی و خانواده از دیگر مراکز افتتاح شده امروز نام برد.

بهره‌گیری از ظرفیت خیرین جامعه برای کمک به بهبود وضعیت زندگی مددجویان

حجت الاسلام سید سعید حسینی، نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان نیز در مراسم افتتاح مرکز توانبخشی آیه با بیان اینکه ایمان کامل و امید به آینده باعث قدرت و توانمندی این بچه‌ها و مردم می‌شود اظهار کرد: باید تلاش کنیم امید به آینده را در جامعه حفظ و تقویت کنیم.

وی گفت: اقشار مختلف جامعه و دستگاه‌های دولتی با همدلی، همراهی و حمایت می‌توانند بسترهای لازم را برای خانواده‌ها و جوانان را فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان با اشاره به اینکه بهزیستی باید از ظرفیت خیرین جامعه برای کمک به بهبود وضعیت زندگی مددجویان بهره‌گیری کند گفت: نهادهای حمایتی همچون بهزیستی و تأمین اجتماعی و دیگر نهادها باید جامعه را به سمت غنا و خودکفایی و بی‌نیاز شدن افراد از این‌گونه حمایت‌ها پیش ببرند و این هم‌افزایی شکل بگیرد.

۲۸ مرکز مشاوره با هدف ارتقا و بهبود کیفیت زندگی مردم مشغول به کار هستند

سمیه کریمی، معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان نیز با اشاره به افتتاح سه مرکز مشاوره در کاشان اظهار کرد: خدمات این مراکز شامل ارائه مشاوره تخصصی در زمینه‌های فردی و خانوادگی، ازدواج، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تحصیلی، ارتقا توانمندی‌های معنوی، اخلاقی و فکری است.

وی افزود: در حال حاضر ۲۸ مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی در کاشان با اشتغال بیش از ۱۵۰ نفر و ۳۰۶ مرکز با هدف ارتقا و بهبود کیفیت مردم در استان فعالیت دارند.

معاون پیشگیری بهزیستی اصفهان با بیان اینکه تا پایان سال ۲۰ مرکز دیگر در سطح استان به بهره برداری می‌رسد تصریح کرد: مشاوره‌های کودکان و نوجوانان از مهم‌ترین خدمات مراکز مشاوره‌ای هستند که حساسیت زیادی دارد.

کریمی ادامه داد: در کنار فعالیت مراکز مشاوره دولتی و غیردولتی، به دلیل اینکه برخی افراد جامعه به دلیل مسائل مالی، امکان دسترسی به خدمات این مراکز را ندارند، یارانه‌هایی تحت عنوان یارانه مشاوره و خدمات روانشناسی (یاری‌برگ) برای افراد بی‌بضاعت طراحی شده است.

وی در خصوص نحوه استفاده از یاری‌برگ‌ها عنوان کرد: نحوه استفاده از این یاری‌برگ‌ها به این صورت است که خدمات مشاوره به این افراد از طریق مراکز مشاوره غیر دولتی ارائه می‌شود و هزینه آن توسط سازمان بهزیستی به مرکز پرداخت خواهد شد.

کد خبر 774524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.