مشارکت ۸۰۰ نفر در کنگره بانوان تأثیرگذار استان اردبیل

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل از ثبت‌نام ۸۰۰ بانوی اردبیلی در دومین کنگره بانوان تأثیرگذار استان اردبیل خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، افسانه جهانی در آئین اختتامیه دومین کنگره بانوان تأثیرگذار و دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت، اظهار کرد: برگزاری این کنگره یکی از ابتکارات دولت سیزدهم است، که در ۸ کارگروه علمی، پژوهشی و فناوری، اقتصاد و کارآفرینی، فرهنگ و هنر، رسانه و گفتمان‌سازی، ورزش، تعلیم و تربیت، فعالیت اجتماعی و حکمرانی و سیاست‌گذاری برگزار شد و بعد از داوری ملی از هر کارگروه یک نفر به‌عنوان برگزیده معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی با اشاره به ثبت‌نام ۸۰۰ بانوی اردبیلی در این کنگره، بر لزوم ترسیم سیمای زن مسلمان ایرانی در ابعاد فردی، خانوادگی و اجتماعی تأکید کرد و افزود: شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بانوان، معرفی بانوان شاخص و ایجاد گفتمان در حوزه زن و خانواده از اهداف کنگره بانوان تأثیرگذار بوده و فعالیت دبیرخانه کنگره استمرار خواهد یافت.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل با بیان اینکه زنان در طول تاریخ تأثیرگذار بوده‌اند، ادامه داد: فهم مسیر حق از باطل، دفاع از حریم ولایت و تشخیص صحیح مسائل اولویت‌دار از ویژگی‌های مشترک بین زنان تاریخ‌ساز است.

جهانی با اشاره به مقابله با بحران هویتی زنان و دختران، تحکیم بنیان خانواده و مسأله جمعیت و فرزندآوری به‌عنوان اولویت‌ها، اظهار کرد: دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت با شعار سهم من از جوانی ایران در اردیبهشت سال جاری و همزمان با هفته جمعیت آغاز شد.

گفتنی است، در این مراسم از تلاش‌های نخبگان، سازمان‌های مردم‌نهاد و فعالان مردمی حوزه جمعیت تقدیر شد.

کد خبر 774523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.