پنجم مرداد سند هویتی مردم استان مرکزی است

فرمانده سپاه حضرت روح‌الله استان مرکزی گفت: روز پنجم مرداد سند هویتی برای استان مرکزی و مردم اراک است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، سردار مرتضی عمومهدی صبح امروز _سه‌شنبه دوم مرداد_ در نشست خبری پنجِ پنج روز حماسه، ایثار و مقاومت شهر اراک اظهار کرد: روز پنجم مرداد را به عنوان روز ایثار و مقاومت اراک، باید با یک نام و عنوان زیبا در تقویم کشور ثبت شود.

وی با بیان اینکه ملتی که می‌خواهد پیشرفت کند باید به گذشته خود افتخار کند، افزود: لازمه پیشرفت هر کشور داشتن چشم‌انداز برای آینده و امیدواری به آن است.

فرمانده سپاه حضرت روح الله استان مرکزی اضافه کرد: روز پنجم مرداد سند هویتی برای این استان مرکزی و مردم اراک است.

سردار عمو مهدی تصریح کرد: دوران دفاع مقدس به عنوان سندی برای هویت همه ما تعریف شده و هرچه درباره این دوران گفته شود کم است.

وی ادامه داد: این افتخار بزرگ باید بیش از پیش به دنیا و جوانان کشور معرفی شود تا بدانند که جمهوری اسلامی ایران چگونه با دست خالی و پس از دوران کوتاهی از انقلاب اسلامی، توانست مقابل کشورهای تا بن دندان مسلح ایثار و مقاومت کند تا خاک این کشور حفظ شود.

فرمانده سپاه روح‌الله اظهار کرد: شاید ما نتوانسته‌ایم به خوبی وقایع را تبیین کنیم، باید وضعیت ایران در دوران طاغوت را برای جوانان بازگو کنیم تا این قشر بدانند که در آن دوران بیش از ۵۰ هزار مستشار امریکایی و اروپایی در کشور زندگی می‌کردند و عزت و شرف ما از بین رفته بود.

سردار عمو مهدی افزود: امروز ما بر سر سفره عزت و صلابت شهدا نشسته‌ایم، مردم اراک و استان مرکزی افتخارات زیادی در طول انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس دارند که یکی از مهمترین آنها در روز پنجم مرداد است.

وی با بیان اینکه مردم اراک در روز پنج مرداد حماسه و افتخار آفریدند گفت: اگر این حوادث در شهر یا کشورهای دیگری به وقوع پیوسته بود آن را به عنوان پرچم و نماد شهر خود بیان می‌کردند تا همه دنیا به آن توجه کنند.

فرمانده سپاه روح‌الله افزود: سند هویتی پنج مرداد اراک قابل بسط و مطرح کردن است، باید به این روز ببالیم و به آن افتخار کنیم و جوانان را با این سند هویتی ارتباط دهیم البته مشروط به اینکه به خوبی این واقعه را بازگو کنیم.

سردار عمو مهدی ادامه داد: در روز پنج مرداد، اراک بمباران شد اما فردای آن روز، کارگران با شور و اشتیاق بیشتری فعالیت خود را آغاز کردند و اجازه ندادند چرخ اقتصاد استان و کشور متوقف شود.

وی با بیان اینکه باید این روز به عنوان یک روز ملی در تقویم ثبت شود تاکید کرد: از سال گذشته اقدامات خوبی در این راستا انجام شده اما در مجموع، تا حدودی در رابطه با پنج مرداد غفلت شده و باید برای سال‌های آینده بیشتر تلاش کنیم.

فرمانده سپاه روح‌الله اضافه کرد: همانطور که چهارم خردادماه به عنوان روز مقاومت، پایداری و روز دزفول در تقویم ملی کشور به ثبت رسیده، باید تلاش شود تا روز پنجم مرداد هم به عنوانی زیبا و به نام مردم اراک ثبت شود.

سردار عمو مهدی بر لزوم اختصاص اعتبار به روز پنج مرداد تاکید کرد و افزود: باید تلاش و برنامه‌ریزی کنیم تا پنج مرداد و حوادثی که در آن به وقوع پیوسته را به خوبی بازگو کرده و جوانان و نوجوانان و کارگران را از این روز غرورآمیز آگاه کنیم.

وی ادامه داد: بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس باید برای ایجاد اسناد و معرفی شهدای این روز تلاش مضاعف کند و خبرنگاران و فعالان فضای مجازی در رابطه با معرفی این روز از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

دیدار مردم شهر اراک با مقام معظم رهبری

فرمانده سپاه ناحیه اراک هم گفت: یکی از اقداماتی که دنبال می‌کنیم، پیگیری دیدار مردم شهر اراک با مقام معظم رهبری به مناسبت روز پنج مرداد است که در کنار آن پیگیر ثبت این روز در تقویم رسمی کشور هستیم.

سرهنگ محمد مهجوری با بیان اینکه وقایع پنج مرداد باید در کتب درسی آموزش و پرورش ثبت شود اظهار کرد: پیگیر تحقق این موضوع هستیم چراکه در پنج مرداد، شهدایی داریم که باید حماسه آفرینی آنها روایت شود.

وی افزود: تولید نقاشی‌های ماندگار از وقایع پنج مرداد، برگزاری تور یک روزه از محل‌های بمباران، برگزاری نمایشگاه، مصاحبه با بازماندگان این روز، برگزاری ۲۵ مراسم یادواره‌های خانگی، تولید کلیپ سرود پنج پنج، اجرای نمایش میدانی ویژه و همچنین کمک به نیازمندان به تعداد ۲۰۷ شهید پنجم مرداد از جمله برنامه‌ها به مناسبت روز پنجم مرداد است.

فرمانده سپاه ناحیه اراک ادامه داد: آماده شدن مستندی در رابطه با این روز و پخش آن در فضای مجازی طی روزهای آینده، چاپ کتابی در رابطه با پنج پنج، توانمندسازی راویان دفاع مقدس برای روایتگری این وقایع، ساخت فیلم یا سریالی در رابطه با پنجم مرداد توسط حوزه هنری کشور هم در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 774501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.