در کنار دولت چهاردهم هستیم/ نگاه پزشکیان تقویت روابط با کشورهاست

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی پس از دیدار با رئیس‌جمهور منتخب با تاکید بر اینکه در پیشبرد اهداف دولت منتخب در کنارشان هستیم، گفت: نگاه پزشکیان، مبتنی بر ارتباط و تقویت با سایر کشورها است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، کمال خرازی پس از دیدار با مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب اظهار کرد: خدمت رئیس‌جمهور منتخب، شورای راهبردی روابط خارجی و نقشی که این شورا در تدوین راهبردهای مختلف در زمینه روابط خارجی دارد را معرفی کردم.

وی افزود: امیدوارم که هرچه سریع‌تر دولت جدید استقرار پیدا کند، ما نیز در پیشبرد اهداف ایشان در کنار رئیس‌چمهور منتخب هستیم. رئیس‌جمهور منتخب هم گفت از این مجموعه استفاده خواهد کرد، زیرا نگاه پزشکیان، مبتنی بر ارتباط و تقویت با سایر کشورها است.

خرازی درباره راهبرد وزارت خارجه با بیان اینکه مقام معظم رهبری، راهبردهای سیاست خارجی را تعیین می‌کنند، اظهار داشت: دولت‌های مختلف با رویکردهای خاص خود باید راهبردها را پیاده کنند، علاوه بر این رویکردها که از نظر اجرایی بسیار حائز اهمیت است، چگونگی رسیدن به این اهداف راهبردی هم مهم است.

وی درباره نگاه پزشکیان به سیاست خارجی گفت: نگاه رئیس‌جمهور منتخب اینگونه است که با تمام کشورها از جمله آن‌هایی که امروز با آن‌ها مشکل داریم ارتباط برقرار و حتی با آنها باید گفت‌وگو و زمینه‌های توسعه روابط را ایجاد کنیم و این نگاه به‌طور کلی نگاه مثبتی است.

خرازی گفت: وظیفه همه است که در این راه به دولت کمک کنیم تا موفق شود و بتواند روابط خارجی فعال همراه با احترام و توأم با گفت‌وگوهای سازنده برقرار کند و این مسئله در روابط ایران با کشورهای دیگر و مشکلات منطقه بسیار مؤثر خواهد بود.

کد خبر 774476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.