استان سمنان بزرگترین قلمروی عشایر در کشور است

معاون سازمان امور عشایر ایران گفت: عشایر در ۵۹ درصد فضای جغرافیای کشور دارای قلمرو هستند که یکی از بزرگترین این قلمروها را در استان سمنان می‌بینیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، مهدی میزبان، امروز _سه‌شنبه دوم مرداد_ در نشست مشترک با استاندار سمنان اظهار کرد: رویکرد دولت سیزدهم در پیگیری، بررسی و رسیدگی به امور عشایر در سراسری کشور امری بسیار مطلوب و حائز اهمیت است.

وی افزود: عشایر کشور با ۲۵۱ هزار خانوار اعلامی مرکز آمار ایران، ۱.۴ جمعیت کشور را تشکیل داده و ۲۵ درصد گوشت قرمز و ۳۵ درصد صنایع دستی کشور را تأمین می‌کنند.

معاون سازمان امور عشایر ایران خاطرنشان کرد: عشایر در ۵۹ درصد فضای جغرافیای کشور دارای قلمرو هستند که یکی از بزرگترین این قلمروها را در استان سمنان می‌بینیم.

میزبان با بیان اینکه عشایر به نظام جمهوری اسلامی لبیک گفته و امروز بر عهد و میثاق خود با امام راحل هستند، تصریح کرد: هر سیاه چادر عشایر امروز به یک پایگاه تولیدی و اجتماعی و همچنین پایگاه انتظامی امنیتی در حاشیه مرزها تبدیل شده است و به حضور اجتماعی و فرهنگی در عرصه‌های مختلف به‌ویژه انتخابات علاقه بسیار وافری دارند.

وی ادامه داد: اختصاص اعتبار و پیگیری برای تخصیص سهم مناسب در این مهم برای حمایت از عشایر در حوزه‌های مختلف به‌ویژه راه و آب، از مصوبات این جلسه خواهد بود.

معاون سازمان امور عشایر ایران گفت: استان سمنان در بحث تخصیص نهاده‌های دامی و خرید دام از عشایر جزو استان‌های شاخص کشور بود.

میزبان اظهار کرد: بحث آبرسانی سیار برای عشایر استان به عنوان یک راهکار راهبردی به صورت ویژه در دستور کار باشد.

کد خبر 774468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.